Skip to main content

Programul ISI

Noutăți


03.09.2025

În contextul implementării HCA nr. 144 / 31.07.2025 privind aplicarea unor măsuri cu caracter temporar în vederea reglementării desfăşurării activităţii în universitate dar și pentru o mai bună corelare a eforturilor financiare ale universității cu rezultatele generate în zona de cercetare, a fost emisă recent o hotărâre a Consiliului de Administrație care vizează modul de derulare a programelor ISI și SAMOB în următoarea perioadă.

Principalele măsuri luate vizează:

  1. Granturile de tip 1 din cadrul programului ISI se acordă strict pentru conferințele indexabile ISI și anume, dacă la data cererii, una din edițiile precedente care a avut loc cu cel mult doi ani înainte a fost indexată ISI Proceedings. Nu vor mai exista excepții de la această regulă.
  2. Granturile de tip 2 sau 3 din cadrul programului ISI, se acordă doar pentru publicarea de  articole în  revistele încadrate în categoriile  Science Citation Index – Expended (SCIE) și Social Sciences Citation Index (SSCI) ale Web of Science (Clarivate Analytics). Nu se acordă granturi pentru publicarea de articole în reviste încadrate în categoria Emerging Sources Citation Index (ESCI).
  3. În perioada 1 septembrie 2025 – 31 decembrie 2025 se suspendă aplicarea  articolelor 2.2 și 3.2 din cadrul programului ISI (HCA Nr. 14/02.02.2021). Astfel, în situația în care grupul de autori al lucrării este mixt, grantul suport se alocă proporțional cu numărul autorilor din UPT, indiferent de ordinea în care aceștia apar pe lucrări și proporțional cu numărul de afilieri declarate.
  4. În perioada 1 septembrie 2025 – 31 decembrie 2025 se suspendă aplicarea  “Grantului suport stimulativ suplimentar la prima publicare în revistă pentru tineri cercetători” (grantul de tip 4) al programului ISI.
  5. Se vor limita în perioada 1 septembrie 2025 – 31 decembrie 2025  deplasările interne și internaționale efectuate de personalul academic al universităţii, inclusiv de către studenți, cât și cheltuielile efectuate pe titlul „Bunuri și servicii” având ca sursă de finanțare veniturile proprii ale UPT sau fondurile pentru cercetarea științifică universitară, alocate prin intermediul programelor ISI și SAMOB.
  6. Susținerea financiara a taxelor de publicare suportate din conturile virtuale ale autorilor articolelor din UPT (obținute anterior prin granturile ISI de tip 3 și 4, respectiv prin intermediul programului SAMOB), va fi efectuată prin raportarea cuantumului taxei de publicare la numărul de autori din UPT (proporțional cu numărul acestora din numărul total de autori al lucrării).
  7. Este susținută în continuare plata taxelor de participare la conferințe științifice și a taxelor de publicare în reviste încadrate în categoriile  Science Citation Index – Expended (SCIE) și Social Sciences Citation Index (SSCI) ale Web of Science (Clarivate Analytics), inclusiv taxelor de publicare suportate din conturile virtuale ale autorilor articolelor din UPT.

HCA 148/01.09.2025 poate să fie consultată în întregime aici.


28.07.2025
Suspendare programe ISI și SAMOB în luna august
. Având în vedere perioada concediilor, în cursul lunii august 2025 se suspendă următoarele programe finanțate din veniturile proprii ale universității:

  • Creșterea calității cercetării științifice avansate în UPT, în vederea îmbunătățirii vizibilității și a gradului de valorificare a rezultatelor cercetării științifice, instituind granturi suport pentru cercetare (ISI);
  • Stimularea activităților privind mobilitățile de studii și practică din UPT, în vederea creșterii gradului de internaționalizare (SAMOB).

Cererile de orice tip pot fi depuse până la data de 31 iulie 2025.

Formulare

TIP 1 :
    • Solicitanții de granturi suport ISI înmatriculați la studii de doctorat vor transmite cererea și documentele justificative grupate într-un singur fișier pdf la secretariatul departamentului conducătorului de doctorat pentru a putea fi încărcate în platforma Registraturii Electronice și transmise către Andreea Rotaru (Departamentul Relații Internaționale – Oficiul Mobilități Internaționale). Se va respecta întocmai ordinea documentelor din Cererea grant-suport.
    • Asistenții universitari vor transmite documentele (în original sau scanate) secretariatului departamentului de care aparțin pentru a fi încărcate pe registratura electronică și direcționate către Andreea Rotaru (Departamentul Relații Internaționale – Oficiul Mobilități Internaționale).

Cerere privind restituirea unei părți din grantul suport în contul virtual


TIP 2, TIP 3, TIP 4:
    • Solicitanții de granturi suport ISI vor încărca pe registratura electronică cererea împreună cu documentele justificative grupate într-un singur fișier .pdf.
    • Solicitanții care nu au acces direct la registratura electronică vor transmite documentele (în original sau scanate) secretariatului departamentului de care aparțin pentru a fi încărcate pe registratura electronică și direcționate către Andreea Rotaru.

Cerere privind anularea aprobării/confirmării grant-suport suport tip 2 – în vederea publicării unei lucrări în reviste cotate ISI cu factor de impact, grant-suport tip 3 – pentru cercetare și grant suport tip 4 – stimulativ suplimentar

Instrucțiuni

Obținerea aprobărilor cererilor de finanțare ISI nu implică în mod automat efectuarea de viramente bancare. Viramentele se efectuează doar după parcurgerea etapelor menționate mai jos: 
1.     Completarea de către solicitant a documentului Referat de necesitate – Model 2020 (https://www.upt.ro/img/files/2020-2021/dfc/Referat_de_necesitate_Model_2020.doc)
2.     Semnarea referatului de necesitate de către solicitant și de către directorul de departament. În cazul doctoranzilor va semna directorul de departament al conducătorului de doctorat. Se anexează la referat aprobarea ISI obținută și, eventual, factura.
3.     Predarea documentelor la secretariatul departamentului în vederea încărcării acestora pe platforma Registraturii Electronice.
4.     Secretariatul va transmite documentele la d-na Adina Ivoniciu, Biroul de Evidență Proiecte și Rezultate Științifice.
5.     După obținerea semnăturilor și aprobărilor necesare pe Referatul de necesitate, Secretariatul va transmite fișierul final solicitantului.
6.     Solicitantul va completa apoi documentele ALOP:
a.     Decont de cheltuieli gospodărești (dacă nu s-a efectuat o deplasare, https://www.upt.ro/img/files/2020-2021/dfc/Decont_cheltuieli_diverse_gospodaresti.doc) sau Decont de cheltuieli pentru deplasări în străinătate (dacă s-a efectuat o deplasare, https://www.upt.ro/img/files/2020-2021/dfc/Decont_cheltuieli_Deplasari_in_strainatate.doc). Toate deconturile se efectuează în lei.
7.     Documentele ALOP se vor semna olograf de către directorul de departament, care va acorda și viza “Bun de plată” pe facturile anexate.
8.     Documentele ALOP se vor preda în original Serviciului Financiar-Contabilitate, care va efectua viramentul.
Mențiune: Pentru granturile de tip 1 – Cererile de finanțare se vor depune astfel încât decontarea cheltuielor pentru

participarea la manifestările științifice să se realizeze în anul emiterii documentelor financiar contabile (facturi, chitanțe, etc.), respectând procedurile financiar contabile aflate în vigoare. Prin excepție, dacă documentele financiar contabile sunt emise în luna decembrie, documentele de decontare se vor depune cel târziu până la data de 10 ianuarie a anului următor.

Persoană de contact

Andreea Rotaru
DRI – Oficiul Mobilități Internaționale
Tel: 256-403135
E-mail: andreea.rotaru@upt.ro