1. Burse oferite de Ministerul Educației
Procedura de acordare a unor burse pentru cetățenii străini, pe locuri fără plata taxelor de școlarizare dar cu bursă, în anul universitar 2023 – 2024
În anul universitar 2023 – 2024, Ministerul Educației va acorda burse de studii, la propunerea instituțiilor de învățământ superior de stat.
Pentru obținerea acestor burse, candidații, cetățeni străini trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
a). Studiază/sunt admiși pe locuri cu taxă în valută, în primul an, la studii de licență, master sau doctorat în anul academic 2023-2024. Prioritate vor avea candidații admiși la programe de studii în limba română;
b). Sunt absolvenți ai studiilor liceale/licență/master într-o instituție educațională din străinătate și au obținut minim media 9.00;
c). Sunt absolvenți ai unui program de studii universitare în România, în calitate de bursieri ai statului roman, forma de învățământ cu frecvență, în limba română, au obținut o medie generală de cel puțin 8,50 și își continuă studiile într-o instituție de învățământ superior de stat acreditată din România.
Transmiterea candidaturilor
Instituțiile de învățământ superior de stat din România vor înainta Ministerului Educației, până cel târziu la 1 octombrie 2023, la adresa de e-mail international@edu.gov.ro, următoarele:
a). Adresa oficială prin care se face nominalizarea persoanelor propuse pentru primirea unui loc de studii cu finanțare totală din bugetul Ministerului Educației. Universitățile pot transmite maxim 5 candidaturi pentru cele 3 cicluri de studii;
b). Centralizatorul care conține clasamentul candidaților, în ordinea descrescătoare a rezultatelor procesului de selecție, pe cicluri de studii;
c). Dosarul de candidatură va conține următoarele documente: i). copie după pașaport; ii). Copie după actul de naștere; iii). Copie după diploma de finalizare a studiilor preuniversitare și foile matricole aferente anilor de studii pentru învățământul secundar superior; iv). Copia diplomei de licență și a suplimentului la diplomă (foaia matricolă) sau copia după adeverința din care să reiasă situația școlară pentru toți anii de studiu, precum și notele obținute la examenul de licență (pentru absolvenții anului în curs) – pentru candidații care solicită continuarea studiilor universitare de master; v). Copia diplomei de master și a suplimentului la diplomă (foia matricolă) sau adeverința din care să reiasă situația școlară pentru toți anii de studiu – pentru candidații care solicită continuarea studiilor universitare de doctorat, după caz.
Important:
♠ Candidații vor fi selectați de Ministerul Educației în ordinea descrescătoare a mediilor, în limita numărului de granturi disponibile, și avându-se în vedere o repartizare echilibrată pe zone geografice, pe cicluri, universități și, în cadrul acestora, pe domenii de studii.
♠ Data limită pentru depunerea candidaturilor este: 26.09.2023
Persoana de contact:
- Bianca ZABLATOSCHI;
- E-mail: student-admissions@upt.ro
Adresa:
- Universitatea Politehnica Timisoara
- Departamentul de Relații Internaționale, Etaj I, Cabinet 107
- P-ța. Victoriei, Nr. 2
- 300006 – Timisoara
2. Burse oferite de Universitatea Politehnica Timișoara
INSTRUCȚIUNE
Privind acordarea de către Universitatea Politehnica Timișoara a unor burse din venituri proprii, studenților străini non-UE la studii complete
I. Norme generale privind acordarea unor burse studenților străini non-UE
Art. 1. În vederea creșterii atractivității programelor de studii ale UPT, în conformitate cu prevederile Legii nr. 199/2023 – Legea învățământului superior, cu modificările și completările ulterioare și ale O.U.G. nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările și completările ulterioare, UPT acordă în fiecare an universitar, pe o durată de 9 luni, un număr de 4 burse a câte 1000 RON/lună studenților non-UE la studii complete, exceptând studenții aflați în anul I la programe de licență sau masterat, la anul pregătitor de limba română, cât și doctoranzii.
Art. 2. Aceste burse se acordă studenților integraliști care au statutul la începutul anului universitar altul decât “reînmatriculat” sau “ reînmatriculat cu transfer”, aflați la forma de finanțare “cont propriu valutar – CPV”. Bursele acordate de UPT au menirea de a completa inițiativele similare ale Ministerulul Educației. Bursele acordate de Ministerul Educației au drept scop stimularea studenților străini cu performanțe deosebite, prin schimbarea regimului lor CPV în cel de “bursier al statului român – BSR”. Spre deosebire de bursele oferite de Ministerul Educației, bursele acordate de UPT din venituri proprii, nu schimbă încadrarea studenților din categoria CPV în BSR, aceștia plătind în continuare taxele de școlarizare către UPT.
Art. 3. Condiții de eligibilitate:
a) Candidații sunt studenți ai UPT, încadrați în categoria studenților străini non-UE aflați la studii complete, cu statutut financiar CPV;
b) Studenții UPT se află în unul din anii de studiu 2, 3, 4, 5 sau 6 de licență (după caz) sau în anul 2 de masterat;
c) Studenții sunt integraliști, promovând în totalitate examenele din anii anteriori depunerii candidaturii.
II. Depunerea candidaturilor
Art. 4. Candidaturile se depun exclusiv prin platforma dedicată, pusă la dispoziția studenților de către UPT și disponibilă la adresa: https://international.upt.ro/en/scholarship-for-non-eu-students/ respectiv https://international.upt.ro/burse-studenti-non-ue/
Art. 5. Documentele aferente dosarului de candidatură sunt:
a) Formular cerere*
b) Copie certificat de naștere*
c) Copie diplomă de bacalaureat*
d) Foaie matricolă bacalaureat sau echivalent*
e) Situație școlară parțială program licență – la zi*
f) Diplomă de licență sau adeverință privind finalizarea studiilor*
g) Ssituație școlară parțială program masterat – la zi*
h) Copie pașaport*
i) Copie certificat de căsătorie (opțional)
j) CV*
k) Declarație GDPR*
l) Extras cont bancar în RON (cod IBAN)*
Art. 6. Candidaturile se depun anual. Calendarul procesului de selecție va fi disponibil anual pe site-ul Departamentului Relații Internaționale, de regulă în prima lună din fiecare an universitar.
Art. 7. Ierarhizarea candidaților se va face în funcție de media multianuală obținută în anul de studii premergător depunerii candidaturii.
Art. 8. Analiza dosarelor de candidatură va fi efectuată de o comisie de evaluare numită de Rectorul UPT. Comisia transmite Consiliului de Administrație al UPT lista candidaturilor și ierarhizarea candidaților.
Art. 9. Bursele se vor plăti din veniturile proprii ale UPT în conturile în lei indicate de beneficiarii burselor. Plata burselor se face lunar, timp de 9 luni de la afișarea rezultatelor. Pierderea statutului de student conduce automat la pierderea dreptului de a beneficia de bursă.
Art. 10. Pentru candidații declarați căștigători, toate copiile depuse la dosar vor fi certificate pentru conformitate cu originalul de către candidat.
Art. 11. Prezenta instrucțiune intră în vigoare începând cu anul universitar 2024-2025.
3. Calendar selecție
Depunere candidaturi – 21-27 octombrie 2024
Analiza candidaturi – 28 -30 octombrie 2024
Publicare rezultate – 31 octombrie 2024
4. Rezultate selecție
Rezultate selecție apel 2024 – publicate în 31 octombrie 2024