Skip to main content

Admitere studenți internaționali din Uniunea Europeană, Spațiul Economic European (Islanda, Liechtenstein, Norvegia) și Confederația Elvețiană

Cetăţenii din statele membre ale Uniunii Europene, ale Spaţiului Economic European (Norvegia, Islanda, Liechtenstein) şi din Confederaţia Elveţiană pot participa la examenul de admitere care oferă acces la educaţie, inclusiv pe locuri bugetate, în aceleaşi condiţii ca şi cetăţenii români.

În funcţie de ţara în care au obţinut ultima diplomă de studii există următoarele variante:

  • Cetăţenii din statele membre ale Uniunii Europene, ale Spaţiului Economic European (Norvegia, Islanda, Liechtenstein) şi din Confederaţia Elveţiană care au o diplomă de bacalaureat (pentru candidaţii la studii de licenţă), de licenţă (pentru candidaţii la studii de masterat) sau de masterat (pentru candidaţii la studii de doctorat) obţinută în România vor respecta procedura de pe pagina UPT, secţiunea Admitere.
  • Cetăţenii din statele membre ale Uniunii Europene, ale Spaţiului Economic European (Norvegia, Islanda, Liechtenstein) şi din Confederaţia Elveţiană, care au o diplomă de bacalaureat (pentru candidaţii la studii de licenţă), de licenţă (pentru candidaţii la studii de masterat) sau de masterat (pentru candidaţii la studii de doctorat) obţinută într-un alt stat UE, trebuie să aibă diplomele validate de CNRED. Pentru detalii: http://cnred.edu.ro/#recunoastere-studii-pentru-inscrierea-la-studii-superioare-in-Romania. Dosarele acestor candidaţi vor fi verificate înainte de a fi trimise la CNRED de d-na Laura MIRICĂ (laura.mirica@upt.ro, tel : +40-256-403013, fax: +40-256-403023, Birou 312 – Rectorat).
  • Cetăţenii din statele membre ale Uniunii Europene, ale Spaţiului Economic European (Norvegia, Islanda, Liechtenstein) şi din Confederaţia Elveţiană, care au o diplomă de bacalaureat (pentru candidaţii la studii de licenţă), de licenţă (pentru candidaţii la studii de masterat) sau de masterat (pentru candidaţii la studii de doctorat) obţinută într-un stat din afara Uniunii Europene trebuie să obţină o adeverinţă de recunoaştere a studiilor de la CNRED. Pentru detalii: www.cnred.edu.ro. Dosarele acestor candidaţi vor fi verificate înainte de a fi trimise la CNRED de d-na Laura MIRICĂ (laura.mirica@upt.ro, tel : +40-256-403013, fax: +40-256-403023, Birou 312 – Rectorat).

Pentru cetăţenii din statele membre ale Uniunii Europene, ale Spaţiului Economic European (Norvegia, Islanda, Liechtenstein) şi din Confederaţia Elveţiană se aplică aceleaşi reguli şi sunt valabile aceleaşi termene limită ca şi pentru cetăţenii români.

Dacă aveţi întrebări sau nedumeriri, nu ezitaţi să ne contactaţi:


ADMITEREA LA STUDII DOCTORALE:


Dosarul de înscriere pentru admitere la studii de doctorat în IOSUD-UPT se constituie conform următorului opis:

  1. Fișa de înscriere, conform Anexei 3, tipărită după înregistrarea în platforma informatică ENROLL-PHD și semnată de candidat
  2. Curriculum Vitae în format EUROPASS, semnat de candidat
  3. Memoriu de activitate, semnat de candidat, care să conțină cel puțin următoarele elemente:
  • Direcțiile și intențiile de studiu avute în vedere pentru programul doctoral;
  • Concordanța dintre domeniul de doctorat și pregătirea anterioară;
  • Gradul de inițiere în activități de cercetare și/sau practice;
  • Lucrări științifice publicate sau comunicate cu tematică asociată domeniului de doctorat;
  • Premii la fazele naționale ale unor concursuri profesionale în domeniul de specialitate.

La Memoriul de activitate se anexează documentele justificative (lucrări științifice, diplome, premii).

  1. Certificat de competență lingvistică
  2. Chitanța de achitare a taxei de înscriere
  3. Diploma de Bacalaureat – copie xerox nelegalizată,
    • Pentru lista diplomelor de studii liceale recunoscute de Ministerul Educației pentru înscrierea cetățenilor străini la studii universitare a se vedea secțiunea metodologie de mai jos
  4. Diploma de Licență – copie xerox nelegalizată,
  5. Suplimentul diplomei de licență – copie xerox nelegalizată,
  6. Diploma de Master – copie xerox nelegalizată,
  7. Suplimentul diplomei de master – copie xerox nelegalizată,
  8. Diplomă de Studii Aprofundate (dacă este cazul) – copie xerox nelegalizată,
  9. Certificat de naștere – copie xerox nelegalizată,
  10. Certificat de casătorie (dacă este cazul) – copie xerox nelegalizată,
  11. Carte de identitate – copie xerox nelegalizată.

La depunerea dosarului de înscriere candidatul va depune documentele originale pentru certificarea conform cu originalul a copiilor nelegalizate prevăzute la pct. 6) … 14).

În situația în care candidatul dispune doar de adeverință de absolvire studii master la data depunerii dosarului de înscriere, în cazul în care este admis, va prezenta originalul diplomei de absolvire studii master în vederea înmatriculării.