An universitar 2024-2025
Date de contact
Oficiul Studenți Internaționali
Adresă : Universitatea Politehnica Timișoara – Rectorat, Piața Victoriei, nr. 2, etaj 1, birou 107, Timișoara, 300006, jud. Timiș, ROMÂNIA
E-mail: student-admissions@upt.ro
Telefon: +40-256-403187
Nume persoană de contact: Loredana MUSTĂȚEA
Ore de lucru cu studenții:
- Luni – Joi: 12:00 – 15:00
- Vineri 11:00 – 13:00
Admitere la anul pregătitor de limba română
Universitatea Politehnica Timișoara este acreditată să organizeze Anul Pregătitor de limba română în domeniile: matematică și științe ale naturii; științe inginerești; științe sociale; științe umaniste și arte; științe biologice și biomedicale.
Acest curs intensiv de limba română este obligatoriu pentru studenții străini care doresc să urmeze programe complete de studii predate în limba română.
La curs se pot înscrie:
- Cetățeni din state terțe care doresc să urmeze studii în limba română (licență, masterat sau doctorat) la Universitatea Politehnica Timișoara sau o altă universitate din România. Taxa de școlarizare se percepe în valută. Valoarea acesteia este 1980 EUR/an universitar.
- Cetățeni din state UE care doresc să urmeze studii în limba română (licență, masterat sau doctorat) la Universitatea Politehnica Timișoara sau o altă universitate din România. Taxa de școlarizare se percepe în lei. Valoarea acesteia este 4550 RON/an universitar.
- Români de pretutindeni care doresc să învețe sau să își îmbunătățească nivelul de limba română înainte de a urma un program de studii la Universitatea Politehnica Timișoara sau o altă universitate din România. Taxa de școlarizare se percepe în lei. Valoarea acesteia este 2550 RON/an universitar.
Număr de locuri: 100
Documente necesare: a se vedea secțiunea documentelor necesare pentru Licență/Master. În funcție de ciclul de studii care se dorește a fi urmat la UPT (anul pregătitor de limba română, licență, master), candidații vor specifica în secțiunea a II-a a cererii de înscriere și universitatea la care doresc să urmeze anul pregătitor de limba română (exemplu: UPT).
Model completare cerere: licență și an pregătitor, licență fără an pregătitor
Mai multe informații se pot solicita la adresa de e-mail: student-admissions@upt.ro
Admitere la programe de studii de licență
Dosarul de candidatură al cetățenilor din state terțe UE va conține următoarele elemente:
1. Cerere pentru eliberarea scrisorii de acceptare la studii (ANEXA 6)- formular prevăzut în anexa nr. 2 la OMEN 3473/17.03.2017, actualizat, completată la toate rubricile, cu poză, datată și semnată;
2. Diplomă de bacalaureat sau echivalentul acesteia – copie și traducere legalizată (în română, engleză sau franceză), autentificată de către autoritățile de resort din țara emitentă;
3. Adeverință care atestă promovarea examenului de bacalaureat – copie și traducere legalizată și autentificată, doar pentru absolvenții anului curent, în situația în care diploma nu a fost emisă;
4. Foile matricole – copii și traduceri legalizate, aferente studiilor efectuate;
5. Atestatul de absolvire a anului de limbă română sau certificatul de competență lingvistică, după caz;
6. Certificatul de naștere – copie și traducere legalizată;
7. Certificat de căsătorie, sau alt document care atestă schimbarea numelui – copie și traducere legalizată, dacă este cazul;
8. Actul care atestă domiciliul stabil în străinătate – copie;
9. Pașaport – copie;
10. Certificatul medical (într-o limbă de circulație internațională) care să ateste faptul că persoana care urmează să se înscrie la studii nu suferă de boli contagioase, ori de alte afecțiuni incompatibile cu viitoarea profesie;
11. Declarație de consimțământ privind acordul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal (ANEXA 7)
12. Dovada plății taxei de procesare a dosarului de candidatură (100 €) în contul universității. Detalii:
Beneficiar: UNIVERSITATEA POLITEHNICA TIMISOARA
Adresa beneficiarului: Piata Victoriei, No.2, Timisoara, 300006, Romania
IBAN: RO56RNCB0255008330450267
Banca: BANCA COMERCIALA ROMANA S.A.
Adresa sucursalei: Sos. Orhideelor nr.15D, Sector 6, cod postal 060071, Bucuresti, Romania
SWIFT: RNCBROBU
CUI 4269282
CIF: RO23690201
- Candidații cu diplome eliberate în NIGERIA vor furniza și o copie față-verso a cardului de rezultate NECO pentru certificatul școlar superior emis de NECO sau a cardului WAEC Scratch pentru certificatul școlar senior din Africa de Vest.
Admitere la programe de studii de masterat
Dosarul de candidatură al candidaților la programe de studii universitare de master va conține următoarele documente:
- Cerere pentru eliberarea scrisorii de acceptare la studii – formular prevăzut în anexa nr. 2 la OMEN 3473/17.03.2017, actualizat, completată la toate rubricile, cu poză, datată și semnată (ANEXA 6);
- Diplomă de bacalaureat sau echivalentul acesteia – copie și traducere legalizată (în română, engleză sau franceză), autentificată de către autoritățile de resort din țara emitentă;
- Diplomă de licență sau echivalentul acesteia – copie și traducere legalizată (în română, engleză sau franceză), autentificată de către autoritățile de resort din țara emitentă;
- Adeverință care atestă promovarea examenului de licență – copie și traducere legalizată și autentificată, doar pentru absolvenții anului curent, în situația în care diploma nu a fost emisă;
- Foile matricole/ suplimentele la diplomă – copii și traduceri legalizate, aferente studiilor efectuate;
- Atestatul de absolvire a anului de limbă română sau certificatul de competență lingvistică, după caz;
- Certificatul de naștere – copie și traducere legalizată;
- Certificat de căsătorie, sau alt document care atestă schimbarea numelui – copie și traducere legalizată, dacă este cazul;
- Actul care atestă domiciliul stabil în străinătate – copie;
- Pașaport – copie;
- Certificatul medical (într-o limbă de circulație internațională) care să ateste faptul că persoana care urmează să se înscrie la studii nu suferă de boli contagioase, ori de alte afecțiuni incompatibile cu viitoarea profesie;
- Declarație de consimțământ privind acordul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal (ANEXA 9).
- Dovada plății taxei de procesare a dosarului de candidatură (100 €) în contul universității. Detalii:
Beneficiar: UNIVERSITATEA POLITEHNICA TIMISOARA
Adresa beneficiarului: Piata Victoriei, No.2, Timisoara, 300006, Romania
IBAN: RO56RNCB0255008330450267
Banca: BANCA COMERCIALA ROMANA S.A.
Adresa sucursalei: Sos. Orhideelor nr.15D, Sector 6, cod postal 060071, Bucuresti, Romania
SWIFT: RNCBROBU
CUI 4269282
CIF: RO23690201
Candidații cu diplome eliberate în NIGERIA vor furniza și o copie față-verso a cardului de rezultate NECO pentru certificatul școlar superior emis de NECO sau a cardului WAEC Scratch pentru certificatul școlar senior din Africa de Vest.
Admitere la programe de studii doctorale
Dosarul de înscriere pentru admitere la studii de doctorat în IOSUD-UPT se constituie conform următorului opis:
- Fișa de înscriere, conform Anexei 3, tipărită după înregistrarea în platforma informatică ENROLL-PHD și semnată de candidat,
- Curriculum Vitae în format EUROPASS, semnat de candidat,
- Memoriu de activitate, semnat de candidat, care să conțină cel puțin următoarele elemente:
- Direcțiile și intențiile de studiu avute în vedere pentru programul doctoral;
- Concordanța dintre domeniul de doctorat și pregătirea anterioară;
- Gradul de inițiere în activități de cercetare și/sau practice;
- Lucrări științifice publicate sau comunicate cu tematică asociată domeniului de doctorat;
- Premii la fazele naționale ale unor concursuri profesionale în domeniul de specialitate.
La Memoriul de activitate se anexează documentele justificative (lucrări științifice, diplome, premii).
- Certificat de competență lingvistică,
- Chitanța de achitare a taxei de înscriere,
- Diploma de Bacalaureat – copie xerox nelegalizată,
- Diploma de Licență – copie xerox nelegalizată,
- Suplimentul diplomei de licență – copie xerox nelegalizată,
- Diploma de Master – copie xerox nelegalizată,
- Suplimentul diplomei de master – copie xerox nelegalizată,
- Diplomă de Studii Aprofundate (dacă este cazul) – copie xerox nelegalizată,
- Certificat de naștere – copie xerox nelegalizată,
- Certificat de casătorie (dacă este cazul) – copie xerox nelegalizată,
- Carte de identitate – copie xerox nelegalizată.
La depunerea dosarului de înscriere candidatul va depune documentele originale pentru certificarea conform cu originalul a copiilor nelegalizate prevăzute la pct. 6) … 14).
În situația în care candidatul dispune doar de adeverință de absolvire studii master la data depunerii dosarului de înscriere, în cazul în care este admis, va prezenta originalul diplomei de absolvire studii master în vederea înmatriculării.
Cerințe specifice (lingvistice și academice)
- La programele de studii în care procesul de învățământ se desfășoară în limba engleză, admiterea este condiționată de promovarea unui test de cunoștințe lingvistice susținut la nivel internațional, de tip TOEFL, Cambridge, IELTS, LCCI, TRINITY ISE, ECL. Candidații care nu dețin certificat de limbă străină pot susține un test la Centrul INTERLINGUA al UPT:
- Teste în 15.07.2024, 25.07.2024, 22.08.2024 – Formular de înscriere (doc)
- Test în 13.09.2024 – Formular de înscriere
- Teste în 21.10.2024, 11.11.2024, 09.12.2024, 10.01.2025 – Formular de înscriere
- Lista diplomelor de studii liceale recunoscute de Ministerul Educației pentru înscrierea cetățenilor străini la studii universitare de licență, anexa nr. 1 la OMEN 3473/17.03.2017
Termene limită
Calendarul admiterii pentru anul universitar 2024-2025:
- 1 aprilie 2024 – 15 septembrie 2024, ora 16 (fus orar al României, GMT+3): Depunerea dosarului online prin e-mail, prin poștă sau fizic la Departamentul pentru Relații Internaționale (DRI);
- 16 septembrie 2024 – 15 ianuarie 2025: Înscrierea la Universitatea Politehnica Timișoara (UPT)
Dosarele de candidatură pot fi depuse:
- online, prin e-mail la student-admissions@upt.ro;
- prin poștă, la adresa: Universitatea Politehnica Timișoara, Departamentul Relații Internaționale, Piața Victoriei, nr. 2, Timișoara, cod poștal 300006, jud. Timiș, România
- fizic, la Departamentul pentru Relații Internaționale al UPT (Piața Victoriei nr. 2, Timișoara – etaj 1, birou 107). Depunerea dosarului de admitere se poate face de către un terț cu condiția să prezinte o procură legalizată în original. O procură în original este necesară și în cazul în care o terță parte preia scrisoarea de acceptare.
Taxe de admitere și școlarizare
TAXE DE ÎNSCRIERE:
- 100 EUR – taxă de procesare a dosarului de înscriere (nerambursabilă).
Detalii cont:
Beneficiar: UNIVERSITATEA POLITEHNICA TIMISOARA
Adresa beneficiarului: Piata Victoriei, Nr.2, Timisoara, 300006, Romania
Număr cont: RO56RNCB0255008330450267
Banca: BANCA COMERCIALA ROMANA S.A.
Adresa sucursalei bancii: Sos. Orhideelor nr.15D, Sector 6, cod postal 060071, Bucuresti, Romania
SWIFT: RNCBROBU
CUI 4269282
CIF: RO23690201
TAXE DE ȘCOLARIZARE*:
- 1.980 EUR/an universitar pentru anul pregătitor pentru limba română
- 1.980 EUR /an universitar pentru studii de licență/master în domeniul științelor comunicării
- 2.430 EUR /an universitar pentru studii de licență/master în domeniul ingineriei
- 3.150 EUR/an universitar pentru studii de licență/master în domeniul arhitecturii și urbanismului
- 2.610 EUR/an universitar pentru studii de doctorat în domeniul ingineriei
- 3.330 EUR/an universitar pentru studii de doctorat în domeniul arhitecturii
*parțial rambursabile în condițiile descrise în METODOLOGIA de admitere a cetățenilor străini din țări terțe la programele de licență și master organizate de Universitatea Politehnica Timișoara.
ATENȚIE!
- Mergeți doar la filiala principală a BCR din Timișoara, situată la Calea Aradului nr. 11.
- Aduceți cu dvs. următoarele documente:
- Document de identitate (exemplu: pașaport, permis de ședere);
- Dovada adresei (exemplu: permis de ședere – verso, original și copie a contractului de cazare, adeverință eliberate de Departamentul pentru Relații Internaționale)
Dacă un cetățean sau rezident român efectuează plata în numele dumneavoastră, acesta trebuie să precizeze: numele complet al solicitantului/studentului și scopul transferului . De exemplu: Nume complet – Taxa de procesare a dosarului / Taxa de școlarizare Anul…)
Recuperarea taxei de școlarizare (în cazul neobținerii vizei de studii)
- Aveți la dispoziție 60 de zile calendaristice din momentul în care primiți scrisoarea de acceptare pentru a depune dosarul pentru viza de studii.
- În cazul în care cererea dvs. de viză este respinsă de ambasada României, trebuie să informați Departamentul pentru Relații Internaționale al UPT la student-admissions@upt.ro în termen de 15 zile calendaristice de la primirea notificării, astfel încât să fie inițiată procedura de returnare a taxei de școlarizare.
- Vă rugăm să rețineți că nu veți primi o rambursare completă. De exemplu, în cazul unei taxe de școlarizare de 2430 de euro, veți primi înapoi 2308 de euro, întrucât Ministerul Educației din România va reține 5% din taxa de școlarizare plătită.
Întrebări?
Oficiul pentru Studenți Internaționali
E-mail: student-admissions@upt.ro
Structura anului universitar 2024 - 2025
Structura anului universitar 2024-2025 poate să fie consultată aici.
Metodologie
Anexa 1 – Lista programelor de studii de licență pentru cetățenii străini
Anexa 2 – Lista programelor de studii de master pentru cetățenii străini
Anexa 3 – Calendar admitere studenți străini
Anexa 4 – Anul pregătitor de limbă română pentru cetățenii străini la UPT
Anexa 5 – Lista diplomelor de studii liceale recunoscute de Ministerul Educației
Anexa 6 – Cerere pentru eliberarea scrisorii de acceptare la studii (word/pdf)
Anexa 8 – Criterii de admitere și ierarhizare candidați
Anexa 10 – Cuantumul taxelor de școlarizare pentru cetățenii străini din statele terțe