Skip to main content

Mobilități Erasmus+ în cadrul programelor intensive mixte

Programul Erasmus+ este un program al Uniunii Europene pentru educație, formare, tineret și sport, recunoscut pe plan mondial ca fiind cel mai amplu şi accesibil program de schimb universitar. Acesta permite studenților Universității Politehnica Timișoara să beneficieze de sprijin financiar pentru efectuarea unor mobilități de studii sau de practică.

Mobilități în cadrul programelor intensive mixte (Blended Intensive Programme, BIP) în anul universitar 2024-2025

Eligibilitate

Un program intensiv mixt include atât o activitate fizică, cuprinsă între 5 și 30 zile, cât și o componentă online obligatorie. Mai multe detalii aici.

Studenții interesați să ia parte la proiectele intensive mixte (Blended Intensive Programmes sau BIPs) vor contacta Biroul Erasmus+ al UPT la erasmus.outgoing@upt.ro atât înainte de a își depune candidatura la universitatea parteneră (pentru a se verifica disponibilitatea locurilor pentru domeniul de studiu al candidatului), cât și imediat după ce sunt acceptați de universitatea parteneră (pentru a putea obține finanțarea Erasmus+).

Pentru a participa la un BIP:

  • studentul trebuie să fie selectat atât de universitatea parteneră, cât și de UPT
  • studentul trebuie să îndeplinească aceleași criterii de eligibilitate și să depună aceleași acte (pre-mobilitate și post-mobilitate) ca și pentru mobilitățile de studii de lunga durată
  • studenții din anul 1-licență sau anul 1-masterat își pot depune candidatura pentru o bursă Erasmus+ cel mai devreme în semestrul 2 al anului universitar.
  • studenții înmatriculați în an terminal la un program de licență care intenționează să deruleze o mobilitate în primul semestru al programului de master trebuie sa își depună candidatura cât încă sunt studenți la licență (până la finele rundei de selecție din anul universitar anterior celui în care s-ar derula mobilitatea).

Candidaturile pentru mobilitățile din anul universitar 2024-2025 se depun pe https://mobilitati.upt.ro. Instrucțiuni aici. La completarea profilului de utilizator, nu este obligatoriu să fie completată experiența profesională dacă aceasta nu există.

Calendar selecție

16.05.2024 – 16.06.2024: Candidaturile se depun pe platforma  https://mobilitati.upt.ro. Instrucțiuni aici. La completarea profilului de utilizator, nu este obligatoriu să fie completată experiența profesională dacă aceasta nu există. Interviuri de selecție: 18.06.2024 – 20.06.2024. Rezultate: 21.06.2024.

02.09.2024 – 29.09.2024: Candidaturile se depun pe platforma  https://mobilitati.upt.ro. Instrucțiuni aici. La completarea profilului de utilizator, nu este obligatoriu să fie completată experiența profesională dacă aceasta nu există. Interviuri de selecție: 01.10.2024 – 04.10.2024. Rezultate: 04.10.2024. Contestații: 04.10-2024 – 07.10.2024. Rezultate finale: 08.10.2024

08.11.2024 – 05.12.2024: Candidaturile se depun pe platforma  https://mobilitati.upt.ro. Instrucțiuni aici. La completarea profilului de utilizator, nu este obligatoriu să fie completată experiența profesională dacă aceasta nu există. Interviuri de selecție: 09.12.2024 – 10.12.2024. Rezultate: 11.12.2024. Contestații: 11.12.2024-12.12.2024. Rezultate finale: 13.12.2024.

Decembrie 2024 – Mai 2025: Se vor organiza periodic runde de selecție pentru mobilități outgoing la Programe Intensive Mixte. Detaliile acestora vor fi postate aici.

Fiind vorba despre o mobilitate Erasmus+, candidatura, selecția și setul de documente (pre-mobilitate și după mobilitate) sunt similare mobilităților de lungă durată.

Număr de locuri

În anul universitar 2024-2025 sunt disponibile fonduri pentru circa 50 de mobilităţi de studii în cadrul programelor intensive mixte.

Programe intensive mixte organizate de partenerii UPT

Programele sunt organizate în funcție de termenul limită fixat de parteneri. 

DECEMBRIE 2024

  • E³UDRES² BIP „Data Unlocked: Mastering Data Analysis Methods and Storytelling” la Vidzeme University of Applied Sciences (Letonia, LV VALMIER01). Mobilitate virtuală: 27.01.2025. Mobilitate fizică: 10-14.02.2025. Pot candida studenți înmatriculați în ultimul an de licență sau la masterat de la Facultatea de Management în Producție și Transporturi, Facultatea de Automatică și Calculatoare sau Facultatea de Științe ale Comunicării (*). Persoanele care pot aproba înscrierea la acest BIP sunt: Conf. Ciprian Chirilă (ptr. studenții de la Facultatea de Automatică și Calculatoare), Conf. Ilie Tăucean (ptr. studenții de la Facultatea de Management în Producție și Transporturi), respectiv Conf. Simona Șimon (ptr. studenții de la Facultatea de Științe ale Comunicării). Descriere și formular înscriere aici. Studenții vor lua legătura cu DRI după ce sunt acceptați de universitatea gazdă pentru a demara procedurile de alocare a grantului Erasmus+. Termen limită: 27.12.2024.

NOIEMBRIE 2024

  • E³UDRES² BIP „Circular Economy Management” la JAMK University of Applied Sciences (Finlanda, SF JYVASKY11). Pot candida studenți înmatriculați la ciclul de licență la facultățile: Construcții, Management în Producție și Transporturi, Electronică, Telecomunicații și Tehnologii Informaționale sau Mecanică. Detalii aici. Mobilitate virtuală: webinare în 24 martie, 31 martie, 7 aprilie 2025. Mobilitate fizică: 05-09.05.2025. Credite obținute la finalizarea programului: 5 ECTS. Studenții interesați vor lua legătura cu Bianca Zablatoschi până în 29.11.2024.

OCTOMBRIE 2024

  • BIP „Urban Design and Place Visioning for a democratic, inclusive and ecological built environment” la Bauhaus-Universität Weimar (Germania, D WEIMAR01). Pot candida studenți înmatriculați la programe de masterat la Facultatea de Construcții. Detalii aici. Mobilitate virtuală: ianuarie – februarie 2025. Mobilitate fizică: 27.02.2025 – 08.03.2025.  Studenții care doresc să candideze pentru acest BIP vor trimite CV-ul și scrisoare de motivație la erasmus.outgoing@upt.ro menționând în mesaj numele BIP-ului. Scrisoarea de nominalizare necesară depunerii candidaturii va fi completată și semnată de DRI. Termen limită candidatură UPT: 25.10.2024. Termen limită candidatură universitate parteneră : 03.11.2024
  • BIP „Zero Carbon | Zero Waste” la Bauhaus-Universität Weimar (Germania, D WEIMAR01). Pot candida studenți înmatriculați la programe de masterat la Facultatea de Construcții. Detalii aici. Mobilitate virtuală: ianuarie – februarie 2025. Mobilitate fizică: 27.02.2025 – 08.03.2025.  Studenții care doresc să candideze pentru acest BIP vor trimite CV-ul și scrisoare de motivație la erasmus.outgoing@upt.ro menționând în mesaj numele BIP-ului. Scrisoarea de nominalizare necesară depunerii candidaturii va fi completată și semnată de DRI. Termen limită candidatură UPT: 25.10.2024. Termen limită candidatură universitate parteneră : 03.11.2024
  • BIP „Design and Build of a Smarthpone-Driven Kart: A Blend of Programming and Mechanics” (*) la École pratique des hautes études commerciales (Belgia, B BRUXEL82). Pot candida studenți de la Facultatea de Automatică și Calculatoare, Facultatea de Electronică, Telecomunicații și IT, Facultatea de Mecanică. Detalii: aici. Mobilitate virtuală: 28.01.2025. Mobilitate fizică: 3-7 februarie 2025. Formular de înregistrare: aici. Persoanele care pot aproba înscrierea la acest BIP sunt: Conf. Ciprian Chirilă (ptr. studenții de la Facultatea de Automatică și Calculatoare), Ș.l. Muguraș Mocofan (ptr. studenții de la Electronică, Telecomunicații și Tehnologii Informaționale) sau Conf. Cosmina Vigaru (ptr. studenții de la Facultatea de Mecanică). Studenții vor lua legătura cu DRI după ce sunt acceptați de universitatea gazdă pentru a demara procedurile de alocare a grantului Erasmus+. Termen limită: 30.10.2024. 

SEPTEMBRIE 2024

  • E³UDRES² BIP „Digital Hygiene: Building a Secure and Resilient Future” la Vidzeme University of Applied Sciences (Letonia, LV VALMIER01). Detalii aici. Persoanele care pot aproba participarea la acest BIP sunt Conf. Ciprian CHIRILĂ (pentru studenții de la Facultatea de Automatică și Calculatoare) și Conf. Ilie TĂUCEAN (pentru studenții Facultății de Management în Producție și Transporturi). Mobilitate virtuală: 07.10.2024, 21.10.2024. Mobilitate fizică: 14-18.10.2024. Termen limită: 09.09.2024
  • BIP „Digital Manufacturing” (*) la Polytechnic Institute of Bragança (Portugalia, P BRAGANC01). Detalii aici. Persoanele care pot aproba participarea la acest BIP sunt: Conf. Ciprian CHIRILĂ (pentru studenții de la Facultatea de Automatică și Calculatoare), Conf. Ilie TĂUCEAN (pentru studenții de la Facultatea de Management în Producție și Transporturi), Conf. Cosmina VIGARU (pentru studenții de la Facultatea de Mecanică). Mobilitate virtuală: 21.10.2024 – 13.12.2024. Mobilitate fizică: 13.01.2025 – 17.01.2025. Formular de candidatură: aici. Termen limită: 19.09.2024
  • BIP „Heritage in Video Games*” la Polytechnic Institute of Bragança (Portugalia, P BRAGANC01). Detalii aici. Persoana care poate aproba înscrierea la acest BIP a studenților de la Facultatea de Automatică și Calculatoare este Conf. Ciprian CHIRILĂ. Mobilitate virtuală: 07.10.2024 – 10.01.2025. Mobilitate fizică: 04.11.2024 – 08.11.2024. Formular de candidatură: aici. Termen limită: 19.09.2024
  • BIP „Theories in Translator Training” (*) la Polytechnic Institute of Bragança (Portugalia, P BRAGANC01). Detalii aici. Persoana care poate aproba înscrierea la acest BIP a studenților de la Facultatea de Științe a Comunicării este Conf. Simona ȘIMON. Mobilitate virtuală: 14.10.2024 – 20.12.2024. Mobilitate fizică: 27.01.2025 – 31.01.2025. Formular de candidatură: aici. Termen limită: 19.09.2024

(*) Candidatura pe platforma mobilitati.upt.ro va fi posibilă doar după ce universitatea parteneră va semna o anexă la acordul bilateral. Studenții preselectați de universitatea parteneră vor lua legătura cu DRI la adriana.iacob@upt.ro pentru demararea procedurii. 

Dosar de candidatură

Pentru mobilitățile în cadrul programelor intensive mixte se solicită aceleași documente ca și pentru mobilitățile de studii de lungă durată.

  • Formular de candidatură – se completeaza pe https://mobilitati.upt.ro. Modalitate de conectare: nume de utilizator – adresa de e-mail de student UPT, parola – parola adresei de e-mail furnizate de UPT.  Instrucțiuni aici și aici.
  • Copie atestat de cunoaștere a limbii străine în care se va efectua mobilitatea. Pe atestat se va preciza nivelul de cunoaştere a limbii respective folosind nivelurile europene ale Cadrului European Comun de Referinţă pentru Limbi Străine (CEF): A1, A2, B1, B2, C1, C2 (detalii: aici). Se acceptă atestatul de competențe lingvistice de la bacalaureat.
    • Candidații care nu au un atestat de cunoaștere a limbii în care se va derula mobilitatea (engleză, franceză sau germană) se pot înscrie la Centrul Interlingua al UPT pentru a fi evaluați:
  • Doar pentru candidații la mobilități de studii/practică care solicită bonificația la concursul de selecție pentru studenți cu oportunități reduse: adeverință de beneficiar de bursă socială eliberată de către facultate sau actele corespunzătoare obținerii unei burse sociale în UPT. Detalii privind persoanele eligibile pentru burse sociale aici (art. 13).
  • Candidații cu dublu statut (doctoranzi și asistenți) sunt rugați să contacteze personalul DRI la numărul de telefon 0256/403034 înaintea depunerii candidaturii, în vederea realizării setărilor corespunzătoare în platformă.
  • La interviul de selecție candidații vor prezenta dovada acceptării la programul intensiv mixt (e-mail de confirmare de la organizatori, scrisoare de accept, etc.)

Cuantum bursă

Grantul Erasmus+ nu este menit să acopere toate cheltuielile legate de mobilitate, ci diferența dintre costul vieții în România și costul vieții din ţara gazdă. În timpul mobilității studentul nu poate beneficia de alte finanțări din fonduri europene (ex. POSDRU).
Valoarea bursei este în funcție de numărul de zile de mobilitate fizică:
  • Grant până la cea de-a 14-a zi de activitate (minim 5 zile de activitate fizică obligatorie)  – 79 EUR/zi
  • Grant între a 15-a și a 30-a zi de activitate – 56 EUR/zi
  • Pentru studenții cu oportunități reduse (*) :
    • se poate aloca un grant suplimentar de 100 EUR (mobilități de cel mult 14 zile) sau 150 EUR (mobilități de 15 – 30 zile)
    • sumă forfetară (calculată în funcție de distanța Timișoara – orașul de destinație) pentru sprijin transport

(*) Având în vedere prevederile Ghidului programului și contextul național, pentru proiectele de mobilitate din domeniul Universitar, un participant cu oportunități reduse este cel care se încadrează într-una sau mai multe dintre următoarele categorii:
– student care beneficiază de o bursă socială sau care se califică/întrunește condițiile pentru a beneficia de o bursă socială acordată de instituția de învățământ superior la care acesta este înmatriculat, conform Ordinului ME 6463/2023 (prin care a fost abrogat Ordinul MEN 3392/2017);
– student care este orfan de unul sau ambii părinți;
– student care provine dintr-o familie monoparentală (din motive de deces, dispariție, încarcerare a celuilalt părinte sau nerecunoaștere prin certificatul de naștere);
– student care intră în categoria „primului student din familie” (însemnând că nu deține deja o diplomă de licență, părinții săi nu au obținut o diplomă de studii universitare, dar poate avea frați/surori care sunt deja studenți la universitate / au absolvit deja o universitate);
– persoană cu dizabilitate (în care sunt incluse deficiențe fizice, mintale, intelectuale sau senzoriale) sau probleme de sănătate (în care sunt incluse boli grave, boli cronice sau orice altă situație legată de sănătatea fizică sau mintală care împiedică participarea unei persoane la program);
– persoană a cărei familie nu a realizat un venit lunar net mediu per membru de familie mai mare decât salariul de bază minim net pe economie în cele 12 luni înainte de depunerea documentelor justificative;
– persoană cu calitate de unic părinte (din motive de deces, dispariție, încarcerare a celuilalt părinte sau nerecunoaștere prin certificatul de naștere);
– persoană de etnie romă;
– persoană cu statut de refugiat.

(**) Sprijin financiar pentru persoane cu nevoi speciale (diferit de suplimentul de grant pentru studenții cu oportunități reduse, disponibil pentru toate tipurile de mobilități)
O persoană cu nevoi speciale este un potențial participant a cărui situație personală fizică, mentală sau de sănătate este de așa natură încât participarea sa la proiect/mobilitate nu este posibilă fără sprijin financiar suplimentar.
Instituțiile de învățământ superior care au selectat studenți și/sau personal cu nevoi speciale pot solicita un grant de sprijin suplimentar de la Agenția Națională pentru a acoperi costurile suplimentare de participare a acestora la activitățile de mobilitate. Sunt eligibile costurile reale legate direct de participanții cu nevoi speciale și de însoțitorii care participă la activități transnaționale de predare, de formare și de învățare, inclusiv costuri legate de transport și de ședere, dacă sunt justificate și câtă vreme nu se solicită un grant pentru acești participanți prin intermediul categoriilor bugetare „transport” și „sprijin individual”. Așadar, pentru persoanele cu nevoi speciale, grantul poate să fie mai mare decât sumele maxime ale granturilor individuale menționate mai sus. În ceea ce privește însoțitorii studenților și ai membrilor personalului cu nevoi speciale, aceștia au dreptul de a primi o contribuție în conformitate cu prevederile privind mobilitatea personalului (dacă durata totală a șederii însoțitorului în străinătate este de maximum 60 de zile) sau cu cele privind mobilitatea studenților (dacă durata totală a șederii în străinătate depășește 60 de zile). Informaţii suplimentare se pot obține de la DRI.

Instrucțiuni pentru studenții selectați

Pasul 1. După ce studentul este acceptat de universitatea organizatoare la un BIP, acesta va transmite Biroului Cooperare Internațională un e-mail care va conține următoarele informații: nume, prenume, facultate, ciclu de studii (licență/master/doctorat), specializare, an de studii. La e-mail se va anexa scrisoarea de accept.


Pasul 2. Lista documentelor care se vor depune pe platforma mobilitati.upt.ro după selecţie. Pentru instrucțiuni utilizare platformă click aici.

  • copie carte de identitate (sau pașaport pentru studenții non-UE) – documentul trebuie să fie valabil pe toată durata mobilității
  • poliță de asigurări care conține:
    • asigurare medicală
    • asigurare de accident
    • asigurare de răspundere civilă
  • dovada susținerii testului de limbă OLS. Linkul către acest test online de evaluare a competențelor lingvistice se primește pe adresa de e-mail trecută în formularul de candidatură. Testul de limbă este obligatoriu și trebuie finalizat înainte de semnarea learning agreement-ului. Dovada susținerii testului de limbă OLS se încarcă la rubrica „Declaration 3” pe platforma mobilități.upt.ro.
  • learning agreement (acord de studii):
    • Studenții sunt încurajați să folosească OLA (Online Learning Agreement). În cazul în care universitatea gazdă nu utilizează OLA, se va folosi următorul formular: Learning agreement. La rubrica responsabil semnare OLA sau LA se va trece prodecanul responsabil cu relații internaționale al facultății. La rubrica persoană de contact va fi trecută dra Bianca Zablatoschi.
    • Conţinutul LA-ului se stabileşte în urma discuţiei cu coordonatorul academic al mobilităţii şi decanul/prodecanul /promotorul de relaţii internaţionale al facultăţii (pentru studenţii de la licenţă sau masterat), respectiv conducătorul de doctorat ptr. doctoranzi. Dacă se completează formularul de LA în format fizic, se listează în 1 exemplar și se semnează de către student și de către responsabilul menționat mai jos, după care se transmite administratorului de mobilități. Studentul va primi LA-ul aprobat de coordonatorul instituțional Erasmus+ de la administratorul de mobilități pentru a îl transmite către universitatea gazdă. Varianta finală (aprobată de student, universitate de origine și universitatea gazdă) se va încărca pe mobilitati.upt.ro.
    • Nu se va semna learning agreement-ul înainte de susținerea online a testului de limbă (OLS)! Linkul către acest test va fi primit de la administratorul de mobilități.
  • scrisoare de accept de la universitatea gazdă. Se acceptă și documente echivalente (de ex. e-mail de confirmare)
  • extras de cont în euro – obligatoriu contul va fi deschis pe numele beneficiarului bursei
  • cerere supliment de grant pentru studenții cu oportunități reduse (studenți care beneficiază de bursă socială sau care ar îndeplini condițiile de obținere a unei burse sociale, dar nu și criteriile academice aferente acesteia) și adeverința de beneficiar de bursă socială eliberată de facultate sau setul de documente necesare pentru solicitarea bursei sociale. Cererea și documentele justificative trebuie să ajungă la DRI cel târziu cu două luni înainte de începerea mobilității.
  • aprobare Prorector Proces de învățământ, relația cu studenții și asigurarea calității în cazul în care mobilitatea se suprapune peste examenul de licență/disertație.  Aprobarea trebuie obținută înainte de semnarea contractului financiar și este obligatorie în cazul studenților care doresc să susțină examenul de finalizare a studiilor în altă sesiune decât cea uzuală.
  • declarație transport verde. În cazul în care studentul utilizează un mijloc de transport ecologic (tren, autobuz, bicicletă, car-sharing cu alți studenți Erasmus+), acesta poate solicita un supliment de grant. Cererea pentru suplimentul de transport verde se depune pe platforma mobilitati.upt.ro, iar la revenirea din mobilitate studenții vor trebui să prezinte dovezile călătoriei dus-întors cu mijloace de transport sustenabile (bilete, bonuri, etc.).
  • Studenții vor notifica administratorul de mobilitate de fiecare dată când adaugă pe platformă o cerere (renunțare mobilitate, modificare perioadă/cont, etc.)

RESPONSABILI SEMNARE LEARNING AGREEMENT LA NIVELUL ENTITĂȚILOR DIN UPT

Facultate Nume    E-mail
Școala Doctorală (pentru doctoranzi) Prof. Dr. ing. Dorin LELEA dorin.lelea@upt.ro
Arhitectură și Urbanism Conf. Dr. arh. Cătălina BOCAN catalina.bocan@upt.ro
Automatică și Calculatoare Conf. Dr. ing. Ciprian-Bogdan CHIRILĂ ciprian.chirila@upt.ro
Chimie Industrială și Ingineria Mediului Ș.l. Dr. ing. Ana-Maria PANĂ anamaria.pana@upt.ro
Construcții Prof. Dr. ing. Sorin HERBAN sorin.herban@upt.ro
Inginerie Electrică și Energetică Conf. Dr. ing. Attila SIMO attila.simo@upt.ro
Electronică, Telecomunicații și Tehnologii Informaționale Ș.l. Dr. ing. Muguraș MOCOFAN muguras.mocofan@upt.ro
Inginerie din Hunedoara Conf. Dr. ing. Sorin-Aurel RAȚIU sorin.ratiu@upt.ro
Management în Producție și Transporturi Conf. Dr. ing. Ilie TĂUCEAN ilie.taucean@upt.ro
Mecanică Conf. Dr. ing. Cosmina VIGARU cosmina.vigaru@upt.ro
Științe ale Comunicării Conf. Dr. Simona-Cristina ȘIMON simona.simon@upt.ro

ATENȚIE! În cazul în care un student dorește să se retragă din program, acesta va completa și încărca cererea de renunțare la mobilitate pe platforma mobilitati.upt.ro.


Pasul 3. Înainte de plecarea în mobilitate studentul va:

  • contracta disciplinele restante și achita la zi taxele aferente acestora
  • semna un contract financiar:
    • Administratorul de mobilități încarcă contractul financiar pe platforma mobilitati.upt.ro
    • Participantul la mobilitate descarcă contractul financiar de pe platforma mobilitati.upt.ro, verifică datele, îl semnează și încarcă pe platforma mobilitati.upt.ro documentul în format pdf. Dacă participantul semnează contractul financiar folosind semnătura digitală, atunci nu mai este necesar să vină la DRI pentru a semna olograf contractul. Dacă semnătura este una scanată, atunci va fi necesar ca participantul la mobilitate să vină și la DRI pentru a semna fizic contractul financiar.
    • Administratorul de mobilități descarcă de pe platforma mobilitati.upt.ro contractul financiar, obține restul semnăturilor, și încarcă contractul financiar aprobat de toate părțile pe mobilitati.upt.ro pentru finalizarea fluxului documentului.
  • primi un exemplar al ordinului de deplasare:
    • Cererea de ordin de deplasare se întocmește după ce contractul financiar este aprobat.
    • Administratorul de mobilități încarcă cererea de OD pe platforma mobilitati.upt.ro
    • Participantul la mobilitate descarcă cererea de OD de pe mobilitati.upt.ro, o semnează și încarcă pe platforma mobilitati.upt.ro documentul în format pdf.
    • După emiterea ordinului de deplasare de către DRI, administratorul de mobilități încarcă pe platforma mobilitati.upt.ro ordinul de deplasare cu cererea aprobată în anexă pentru finalizarea fluxului documentului.

Atenţie! Plata grantului înainte de plecarea în mobilitate este condiționată de predarea tuturor documentelor în timp util (cu cel puțin 1 lună înainte de plecarea în mobilitate), de primirea fondurilor de la Agenţia Naţională și de semnarea contractului financiar de către student și cei autorizați.


Pasul 4. În timpul mobilității:

  • în prima lună de mobilitate se pot solicita modificări în acordul de studii (schimbarea disciplinelor trebuie justificată şi aprobată la secțiunea During the mobility)
  • studentul va urma un curs online de limbă străină dacă în urma testării lingvistice s-a considerat oportun să se aloce un astfel de curs
  • dacă este cazul: studentul poate trimite o  cerere de prelungire / reducere a duratei mobilităţii cu cel puțin 30 de zile înainte de data stipulată iniţial pentru finalizarea mobilităţii. Cererile de prelungire/reducere a duratei mobilităţii sunt analizate individual. Cererile aprobate de prelungire pot să fie cu grant sau cu 0 grant. Reducerea duratei mobilităţii va duce automat la o reducere a grantului. Durata minimă a unei mobilităţi de studii este de 2 luni.
  • Studenții vor notifica administratorul de mobilitate de fiecare dată când adaugă pe platformă o cerere (renunțare mobilitate, modificare perioadă/cont, etc.)

Pasul 5. Listă de documente care se depun la DRI după revenirea din mobilitate:

  • Atestat de prezenţă care confirmă atât data începerii, cât şi data finalizării mobilităţii. Atestatul – semnat în original de instituția gazdă- se aduce la DRI în 5 zile de la sosirea în țară/terminarea mobilității. 
  • Transcript of records (foaie matricolă cu rezultatele obținute la universitatea parteneră în baza căreia se va face echivalarea rezultatelor) sau learning agreement cu secțiunea „after the mobility” completată
  • Raport narativ de activitate în limba română (cel puțin o pagină A4) + un set de fotografii (max. 5 imagini, dintre care cel puţin una cu participantul la mobilitate) pentru diseminarea experienței
  • Dovezi de transport dus-întors
  • După finalizarea mobilităţii se va completa un test online de evaluare a competenţelor lingvistice și un chestionar online privind mobilitatea
  • Echivalarea rezultatelor obţinute în străinătate se va face conform Ordinului pentru aprobarea metodologiei de recunoaştere a perioadelor de studii efectuate în străinătate nr. 3223 / 8.02.2012 prin completarea procesului-verbal de echivalare de către conducerea facultăţii de origine şi transmiterea unui exemplar semnat, ştampilat şi cu număr de înregistrare la DRI.

Atenţie! Dosarul se închide după ce este completat chestionarul online (obligatoriu la finele mobilităţii) şi după ce se echivalează rezultatele academice de către facultatea de origine.

Persoană de contact

Bianca ZABLATOSCHI
Rectorat – Birou 107
E-mail: erasmus.outgoing@upt.ro