Skip to main content

Mobilități Erasmus+ de scurtă durată

Programul Erasmus+ este un program al Uniunii Europene pentru educație, formare, tineret și sport, recunoscut pe plan mondial ca fiind cel mai amplu şi accesibil program de schimb universitar. Acesta permite studenților Universității Politehnica Timișoara să beneficieze de sprijin financiar pentru efectuarea unor mobilități de studii sau de practică.

Mobilități mixte de scurtă durată în anul universitar 2024-2025

Eligibilitate

Mobilitățile mixte de scurtă durată includ atât o activitate fizică, cuprinsă între 5 și 30 zile, cât și o componentă online obligatorie. Mai multe detalii aici.

Studenții interesați să ia parte la acest tip de mobilități vor contacta Biroul Erasmus+ al UPT la erasmus.outgoing@upt.ro atât înainte de a își depune candidatura la universitatea parteneră (pentru a se verifica disponibilitatea locurilor pentru domeniul de studiu al candidatului), cât și imediat după ce sunt acceptați de universitatea parteneră (pentru a putea obține finanțarea Erasmus+).

Pentru a participa la o mobilitate mixtă de scurtă durată:

  • studentul trebuie să fie selectat atât de universitatea parteneră, cât și de UPT
  • studentul trebuie să îndeplinească aceleași criterii de eligibilitate și să depună aceleași acte (pre-mobilitate și post-mobilitate) ca și pentru mobilitățile de studii de lunga durată
  • studenții din anul 1-licență sau anul 1-masterat își pot depune candidatura pentru o bursă Erasmus+ cel mai devreme în semestrul 2 al anului universitar.
  • studenții înmatriculați în an terminal la un program de licență care intenționează să deruleze o mobilitate în primul semestru al programului de master trebuie sa își depună candidatura cât încă sunt studenți la licență (până la finele rundei de selecție din anul universitar anterior celui în care s-ar derula mobilitatea).

Candidaturile pentru mobilitățile din anul universitar 2024-2025 se depun astfel:

Calendar și rezultate selecție

CAMPANIE DE PROMOVARE

  • 26.02.2025, 19:00: Prezentare online a mobilităților Erasmus+ pentru studenți. Link aici.
  • 06.03.2025, 18:00: Prezentare online în limba engleză a mobilităților Erasmus+ pentru studenți internaționali. Link aici.
  • 06.03.2025, 19:00: Cafeneaua Q&A Erasmus+. Link aici.
  • 13.03.2025, 19:00: Cafeneaua Q&A Erasmus+. Link aici.

RUNDE DE SELECȚIE

16.05.2024 – 16.06.2024: RUNDA 1 – Candidaturile se depun pe platforma  https://mobilitati.upt.ro. Instrucțiuni aici. La completarea profilului de utilizator, nu este obligatoriu să fie completată experiența profesională dacă aceasta nu există. Interviuri de selecție: 18.06.2024 – 20.06.2024. Rezultate: 21.06.2024.

02.09.2024 – 29.09.2024: RUNDA 2 – Candidaturile se depun pe platforma  https://mobilitati.upt.ro. Instrucțiuni aici. La completarea profilului de utilizator, nu este obligatoriu să fie completată experiența profesională dacă aceasta nu există. Interviuri de selecție: 01.10.2024 – 04.10.2024. Rezultate: 04.10.2024. Contestații: 04.10-2024 – 07.10.2024. Rezultate finale: 08.10.2024

08.11.2024 – 05.12.2024: RUNDA 3 – Candidaturile se depun pe platforma  https://mobilitati.upt.ro. Instrucțiuni aici. La completarea profilului de utilizator, nu este obligatoriu să fie completată experiența profesională dacă aceasta nu există. Interviuri de selecție: 09.12.2024 – 10.12.2024. Rezultate: 11.12.2024 – click aici. Contestații: 11.12.2024-12.12.2024. Rezultate finale: 13.12.2024.

13.12.2024 – 12.01.2025: RUNDA 4 – Candidaturile se depun pe platforma  https://mobilitati.upt.ro. Instrucțiuni aici. La completarea profilului de utilizator, nu este obligatoriu să fie completată experiența profesională dacă aceasta nu există. Interviuri de selecție: 14.01.2025 – 15.01.2025. Rezultate: 16.01.2025 – click aici. Contestații: 16.01.2025-17.01.2025. Rezultate finale: 20.01.2025.

18.01.2025 – 23.02.2025: RUNDA 5 – Candidaturile se depun pe platforma  https://mobilitati.upt.ro(studenți licență sau masterat) sau https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/Application_PHD_Erasmus (studenți doctoranzi).  Instrucțiuni aici. La completarea profilului de utilizator, nu este obligatoriu să fie completată experiența profesională dacă aceasta nu există. Interviuri de selecție: 25.02.2025 – 27.02.2025. Rezultate: 28.02.2025 – click aici. Contestații: 28.02.2025-01.03.2025. Rezultate finale: 03.03.2025.

29.03.2025 – 04.04.2025. RUNDA 6 – Candidaturile se depun pe platforma  https://mobilitati.upt.ro(studenți licență sau masterat) sau https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/Application_PHD_Erasmus (studenți doctoranzi).  Instrucțiuni aici. La completarea profilului de utilizator, nu este obligatoriu să fie completată experiența profesională dacă aceasta nu există. Interviuri de selecție: 07.04.2025 – 08.04.2025. Rezultate: 10.04.2025 – click aici. Contestații: 11.04.2025. Rezultate finale: 14.04.2025.

NOU! 11.04.2025 – 22.04.2025. RUNDA 7 – Candidaturile se depun pe platforma  https://mobilitati.upt.ro(studenți licență sau masterat) sau https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/Application_PHD_Erasmus (studenți doctoranzi).  Instrucțiuni aici. La completarea profilului de utilizator, nu este obligatoriu să fie completată experiența profesională dacă aceasta nu există. Interviuri de selecție: 29.04.2025 – 30.04.2025. Rezultate: 30.04.2025. Contestații: 01.05.2025 – 04.05.2025. Rezultate finale: 05.05.2025.

Mai 2025: Se va organiza o ultimă rundă de selecție pentru mobilități outgoing la Programe Intensive Mixte. Detaliile vor fi postate ulterior.

Fiind vorba despre o mobilitate Erasmus+, candidatura, selecția și setul de documente (pre-mobilitate și după mobilitate) sunt similare mobilităților de lungă durată.

Număr de locuri

În anul universitar 2024-2025 sunt disponibile fonduri pentru circa 100 de mobilităţi de studii mixte de scurtă durată.

Programe de mobilități mixte de scurtă durată oferite de partenerii UPT


ATENȚIE!  Pentru a putea participa la un program intensiv mixt este necesar să fiți selectați:

  • de organizatori: urmați instrucțiunile aferente fiecărui anunț privind condițiile de eligibilitate stabilite de universitatea gazdă, termenul lor limită, documente solicitate, etc. 
  • de UPT: bursa Erasmus+ este alocată de către UPT, astfel că este obligatoriu să vă depuneți candidaturile în timp util urmând instrucțiunile privind eligibilitatea, calendarul de selecție, dosarul de candidatură, etc. de pe această pagină. 

Programele intensive mixte organizate de parteneri sunt listate în funcție de termenul limită de candidatură.

IUNIE 2025

  • NOU! BIP „Open Data to Tackle Intertwined Environmental and Social Challenges(*) la Vidzeme University of Applied Sciences (Letonia). Perioada de mobilitate fizică: 14-18.07.2025. Detalii aici sau aici. Pot candida doctoranzi din domeniile IT, inginerie, construcții. Termen limită candidatură la universitatea gazdă: 15.06.2025 (prin completarea formularului aici). Studenții pre-selectați de parteneri vor lua legătura cu DRI la erasmus.outgoing@upt.ro (*) imediat ce primesc notificarea de pre-selecție de la parteneri.
  • NOU! BIP „Understanding and Communicating Research: Turn Your Research into a Story”(*) la Vidzeme University of Applied Sciences (Letonia). Perioada de mobilitate fizică: 13-17.10.2025. Detalii aici. sau aici Pot candida masteranzi sau studenți de la ciclul de licență care au finalizat un proiect de cercetare. Termen limită candidatură la universitatea gazdă: 10.06.2025 (prin completarea formularului aici). Studenții pre-selectați de parteneri vor lua legătura cu DRI la erasmus.outgoing@upt.ro (*) imediat ce primesc notificarea de pre-selecție de la parteneri.

APRILIE 2025

  • NOU! Summer School SLICE- Stories of Linguistic and Cultural Encounters (*) la University of Trento (Italia). Perioada de mobilitate fizică: 23.06.2025 – 04.07.2025. Mobilitate online: 17.07.2025. Detalii aici. Pot candida studenți de la Facultatea de Științe ale Comunicării din anul II-licență sau anul I-masterat. Candidatura se depune pe pagina organizatorilor aici. Termen limită: 30.04.2025. Studenții pre-selectați de parteneri vor lua legătura cu DRI la erasmus.outgoing@upt.ro(*) imediat ce primesc notificarea de pre-selecție de la parteneri.
  • NOU! Summer School NEMESI – Narration of Explorative Maps and virtual Experience of architectural Spaces. Imagine Trento la University of Trento (Italia). Perioada de mobilitate fizică: 30.06.2025 – 11.07.2025. Mobilitate online: 17.07.2025. Detalii aici. Pot candida studenți de la Facultatea de Arhitectură și Urbanism (anul II-Licență sau mai mare). Candidatura se depune pe pagina organizatorilor aici. Termen limită: 30.04.2025.  Studenții pre-selectați de parteneri vor lua legătura cu DRI la erasmus.outgoing@upt.ro imediat ce primesc notificarea de pre-selecție de la parteneri. 
  • NOU! BIP „Next-Generation Green Business: Leading the Change with Purpose” la Škoda Auto University (Cehia). Pot candida studenți înmatriculați la programe de licență sau masterat la Facultatea de Management în Producție și Transporturi. Mobilitate fizică: 26.05.2025 -30.05.2025. Mobilitate virtuală: 21.05.2025, 06.06.2025. Detalii aici. Organizatorii percep o taxă de 70 EUR care se poate amortiza din grantul Erasmus+. Candidatura se depune pe pagina organizatorilor. Termen limită: 27.04.2025.  Studenții pre-selectați de parteneri vor lua legătura cu DRI la erasmus.outgoing@upt.ro imediat ce primesc notificarea de pre-selecție de la parteneri.
  • BIP „Sustainability communication: from concept to practice” la TU Ilmenau (Germania). Pot candida studenți de la toate specializările de licență (anul II sau mai mare, dar nu studenți în an terminal) sau masterat (anul I) cu condiția ca promotorul de relații internaționale al facultății să își dea acordul. Mobilitate virtuală: 16-17.05.2025. Mobilitate fizică: 12-22.06.2025. Detalii aici. Organizatorii acoperă mesele și vor negocia un tarif redus pentru cazare la un youth hostel. Sunt necesare cunoștințe de limba engleză nivel B1. Studenții care doresc să își depună candidatura vor completa formularul: aici până în 08.04.2025.

MARTIE 2025

  • BIP „Mentoring Program – Turning Ideas into Businesses” (*) la University of Minho (Portugalia). Pot candida masteranzi din anul I de la orice specializare completând formularul: aici. Detalii privind programul aici. Acest BIP durează 7 săptămâni și are 4 module: 1) Innovation Creativity and Value Proposition, 2) Client Development and Market Analysis, 3) Business Model Design, 4) Business Evaluation, Creation, Launching and Management. Mobilitatea fizică: 16-20.06.2025. Termen limită: 20.03.2025.  Studenții pre-selectați de parteneri vor lua legătura cu DRI la erasmus.outgoing@upt.ro(*) imediat ce primesc notificarea de pre-selecție de la parteneri.
  • BIP „Circular Economy” (*) la University of Porto – Faculty of Engineering (Portugalia). Pot candida masteranzi (anul I) sau doctoranzi din orice domeniu, cu condiția ca promotorul de relații internaționale al facultății, respectiv conducătorul de doctorat să își dea acordul. Mobilitate fizică: 30.06.2025 – 04.07.2025. Mobilitate virtuală: 09.06.2025- 29.06.2025, respectiv 05.07.2025-18.07.2025. Detalii aici. Candidatura se depune inițial aici și – în cazul în care studentul este selectat de către organizatori acesta va solicita acordarea grantului Erasmus+ la UPT pe platforma mobilitati.upt.ro. Termen limită: 17.03.2025. Studenții pre-selectați de parteneri vor lua legătura cu DRI la erasmus.outgoing@upt.ro(*) imediat ce primesc notificarea de pre-selecție de la parteneri.
  • BIP „Intercultural Awareness and Communication in Workplace” (*) la Sivas Cumhuriyet University (Turcia). Pot candida studenți de la ciclurile de licență sau masterat din orice domeniu, cu condiția ca promotorul de relații internaționale al facultății să își dea acordul. Mobilitate fizică: 26-30.05.2025. Mobilitate virtuală: 17-21.05.2025; 02-06.06.2025. Detalii aici. Studenții care doresc să își depună candidatura vor completa formularul: aici. Studenții pre-selectați de către UPT vor fi nominalizați la universitatea gazdă. Termen limită: 14.03.2025. 

FEBRUARIE 2025

  • BIP „Sustainable Production – Sustainable Environment” la Higher Education Institution Klaipėdos valstybinė kolegija (Lituania). Pot candida studenți înmatriculați în anul II, III sau IV la ingineria produselor alimentare. Mobilitate virtuală: 28.04.2025, 30.04.2025. Mobilitate fizică: 05.05.2025-09.05.2025. Detalii aici. Organizatorii oferă cazarea gratuită, mic dejun, 2 mese de prânz, program socio-cultural. Program: aici. Formular de înregistrare aici. Apel la candidaturi închis, toate locurile au fost ocupate.
  • BIP „Emotional Education” la Bragança Polytechnic University (Portugalia). Pot candida studenți de la Facultatea de Mecanică (specializarea: inginerie medicală, licență sau master), Facultatea de Inginerie Electrică și Energetică (licență sau master), Facultatea de Inginerie Chimică, Biotehnologii și Protecția Mediului (licență sau master), Facultatea de Automatică și Calculatoare (licență sau master). Mobilitate virtuală: 22/04/2025-12/06/2025. Mobilitate fizică: 02/06/2025 – 06/06/2025. Detalii aici.  Candidatura se depune inițial aici și – în cazul în care studentul este selectat de către organizatori acesta va solicita acordarea grantului Erasmus+ la UPT pe platforma mobilitati.upt.ro. Termen limită: 28.02.2025.
  • BIP „Challenge Based Innovation” la Bragança Polytechnic University (Portugalia). Pot candida studenți de la Facultatea de Mecanică (specializarea: inginerie medicală, licență sau master), Facultatea de Inginerie Electrică și Energetică (licență sau master), Facultatea de Inginerie Chimică, Biotehnologii și Protecția Mediului (licență sau master), Facultatea de Automatică și Calculatoare (licență sau master). Mobilitate virtuală: 10/03/2025 -27/06/2025. Mobilitate fizică: 09/06/2025 – 13/06/2025. Detalii aici.  Termen limită: 17.02.2025.
  • E³UDRES² BIP Spring School „What future do we want to build?” la Polytechnic Institute of Setúbal (Portugalia). Pot candida studenți înmatriculați la programe de licență sau masterat la facultățile: AC, CHIM, CON, ETCTI, MEC, MPT, SC. Sesiune online: 28.04.2025. Mobilitate fizică: 05-9.05.2025. Detalii aici. Studenții care doresc să își depună candidatura vor trimite un e-mail la erasmus.outgoing@upt.ro în care vor include numele lor complet, facultatea, anul și ciclul de studii, specializarea, numărul de telefon, numele BIP-ului. Termen limită: 13.02.2025. 
  • BIP „Business Sustainability and ESG la Bragança Polytechnic University (Portugalia). Pot candida studenți de la Facultatea de Mecanică (specializarea: inginerie medicală, licență sau master), Facultatea de Inginerie Electrică și Energetică (licență sau master), Facultatea de Inginerie Chimică, Biotehnologii și Protecția Mediului (licență sau master), Facultatea de Automatică și Calculatoare (licență sau master). Mobilitate virtuală: 09/04/2025 – 30/04/2025. Mobilitate fizică: 05/05/2025 – 09/05/2025.. Detalii aici. Termen limită: 10.02.2025.
  • BIP „Mastering EU Influence: Practical Lobbying and Networking in Brussels” la EPHEC (Belgia). Pot candida studenți înmatriculați la programe de licență la Facultatea de Management în Producție și Transporturi. Perioadă mobilitate online: 26.02.2025, 12.03.2025. Perioadă mobilitate fizică: 17-21 martie 2025. Detalii aici. Termen limită: 05.02.2025

IANUARIE 2025

  • International Summer Academy (blended summer school) on Mechanical Engineering and Energy Technology (*) la THM University of Applied Sciences (Germania). Pot candida studenți înmatriculați la programe de licență la Facultatea de Mecanică sau Facultatea de Inginerie Electrică și Energetică. Perioadă: online – 10-16.06.2025, fizic: 17.07.2025 – 18.08.2025. Persoanele care pot aproba înscrierea la acest program sunt: Conf. Cosmina Vigaru (ptr. studenții de la Facultatea de Mecanică), respectiv Conf. Attila Simo (ptr. studenții de la Facultatea de Inginerie Electrică și Energetică). Detalii aici. Termen limită: 31.01.2025
  • BIP „SOI-128 Engaging with the Futures – Resilient Communities” la University of Trento (Italia). Pot candida studenți de la Facultatea de Arhitectură și Urbanism, respectiv Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologii Informaționale. Perioada online: 03.03.2025-07.03.2025, 24.03.2025 – 16.05.2025.Perioada de mobilitate fizică:10-14.03.2025. Detalii aici. Termen limită: 28.01.2025
  • BIP „SOI-130 Back to the Future – Microalgae”(*) la University of Trento (Italia). Pot candida studenți de la orice facultate a UPT, cu condiția ca promotorul de relații internaționale al facultății respective să fie de acord cu participarea la BIP. Perioada online: 27.03.2025, 07.04.2025 – 02.05.2025. Perioada de mobilitate fizică: 31.03.2025 – 04.04.2025. Detalii aici. Termen limită: 28.01.2025

DECEMBRIE 2024

  • E³UDRES² BIP „Data Unlocked: Mastering Data Analysis Methods and Storytelling” la Vidzeme University of Applied Sciences (Letonia, LV VALMIER01). Mobilitate virtuală: 27.01.2025. Mobilitate fizică: 10-14.02.2025. Pot candida studenți înmatriculați în ultimul an de licență sau la masterat de la Facultatea de Management în Producție și Transporturi, Facultatea de Automatică și Calculatoare sau Facultatea de Științe ale Comunicării (*). Persoanele care pot aproba înscrierea la acest BIP sunt: Conf. Ciprian Chirilă (ptr. studenții de la Facultatea de Automatică și Calculatoare), Conf. Ilie Tăucean (ptr. studenții de la Facultatea de Management în Producție și Transporturi), respectiv Conf. Simona Șimon (ptr. studenții de la Facultatea de Științe ale Comunicării). Descriere și formular înscriere aici. Studenții vor lua legătura cu DRI după ce sunt acceptați de universitatea gazdă pentru a demara procedurile de alocare a grantului Erasmus+. Termen limită: 27.12.2024.

NOIEMBRIE 2024

  • E³UDRES² BIP „Circular Economy Management” la JAMK University of Applied Sciences (Finlanda, SF JYVASKY11). Pot candida studenți înmatriculați la ciclul de licență la facultățile: Construcții, Management în Producție și Transporturi, Electronică, Telecomunicații și Tehnologii Informaționale sau Mecanică. Detalii aici. Mobilitate virtuală: webinare în 24 martie, 31 martie, 7 aprilie 2025. Mobilitate fizică: 05-09.05.2025. Credite obținute la finalizarea programului: 5 ECTS. Studenții interesați vor lua legătura cu Bianca Zablatoschi până în 29.11.2024.

OCTOMBRIE 2024

  • BIP „Urban Design and Place Visioning for a democratic, inclusive and ecological built environment” la Bauhaus-Universität Weimar (Germania, D WEIMAR01). Pot candida studenți înmatriculați la programe de masterat la Facultatea de Construcții. Detalii aici. Mobilitate virtuală: ianuarie – februarie 2025. Mobilitate fizică: 27.02.2025 – 08.03.2025.  Studenții care doresc să candideze pentru acest BIP vor trimite CV-ul și scrisoare de motivație la erasmus.outgoing@upt.ro menționând în mesaj numele BIP-ului. Scrisoarea de nominalizare necesară depunerii candidaturii va fi completată și semnată de DRI. Termen limită candidatură UPT: 25.10.2024. Termen limită candidatură universitate parteneră : 03.11.2024
  • BIP „Zero Carbon | Zero Waste” la Bauhaus-Universität Weimar (Germania, D WEIMAR01). Pot candida studenți înmatriculați la programe de masterat la Facultatea de Construcții. Detalii aici. Mobilitate virtuală: ianuarie – februarie 2025. Mobilitate fizică: 27.02.2025 – 08.03.2025.  Studenții care doresc să candideze pentru acest BIP vor trimite CV-ul și scrisoare de motivație la erasmus.outgoing@upt.ro menționând în mesaj numele BIP-ului. Scrisoarea de nominalizare necesară depunerii candidaturii va fi completată și semnată de DRI. Termen limită candidatură UPT: 25.10.2024. Termen limită candidatură universitate parteneră : 03.11.2024
  • BIP „Design and Build of a Smarthpone-Driven Kart: A Blend of Programming and Mechanics” (*) la École pratique des hautes études commerciales (Belgia, B BRUXEL82). Pot candida studenți de la Facultatea de Automatică și Calculatoare, Facultatea de Electronică, Telecomunicații și IT, Facultatea de Mecanică. Detalii: aici. Mobilitate virtuală: 28.01.2025. Mobilitate fizică: 3-7 februarie 2025. Formular de înregistrare: aici. Persoanele care pot aproba înscrierea la acest BIP sunt: Conf. Ciprian Chirilă (ptr. studenții de la Facultatea de Automatică și Calculatoare), Ș.l. Muguraș Mocofan (ptr. studenții de la Electronică, Telecomunicații și Tehnologii Informaționale) sau Conf. Cosmina Vigaru (ptr. studenții de la Facultatea de Mecanică). Studenții vor lua legătura cu DRI după ce sunt acceptați de universitatea gazdă pentru a demara procedurile de alocare a grantului Erasmus+. Termen limită: 30.10.2024. 

SEPTEMBRIE 2024

  • E³UDRES² BIP „Digital Hygiene: Building a Secure and Resilient Future” la Vidzeme University of Applied Sciences (Letonia, LV VALMIER01). Detalii aici. Persoanele care pot aproba participarea la acest BIP sunt Conf. Ciprian CHIRILĂ (pentru studenții de la Facultatea de Automatică și Calculatoare) și Conf. Ilie TĂUCEAN (pentru studenții Facultății de Management în Producție și Transporturi). Mobilitate virtuală: 07.10.2024, 21.10.2024. Mobilitate fizică: 14-18.10.2024. Termen limită: 09.09.2024
  • BIP „Digital Manufacturing” (*) la Polytechnic Institute of Bragança (Portugalia, P BRAGANC01). Detalii aici. Persoanele care pot aproba participarea la acest BIP sunt: Conf. Ciprian CHIRILĂ (pentru studenții de la Facultatea de Automatică și Calculatoare), Conf. Ilie TĂUCEAN (pentru studenții de la Facultatea de Management în Producție și Transporturi), Conf. Cosmina VIGARU (pentru studenții de la Facultatea de Mecanică). Mobilitate virtuală: 21.10.2024 – 13.12.2024. Mobilitate fizică: 13.01.2025 – 17.01.2025. Formular de candidatură: aici. Termen limită: 19.09.2024
  • BIP „Heritage in Video Games*” la Polytechnic Institute of Bragança (Portugalia, P BRAGANC01). Detalii aici. Persoana care poate aproba înscrierea la acest BIP a studenților de la Facultatea de Automatică și Calculatoare este Conf. Ciprian CHIRILĂ. Mobilitate virtuală: 07.10.2024 – 10.01.2025. Mobilitate fizică: 04.11.2024 – 08.11.2024. Formular de candidatură: aici. Termen limită: 19.09.2024
  • BIP „Theories in Translator Training” (*) la Polytechnic Institute of Bragança (Portugalia, P BRAGANC01). Detalii aici. Persoana care poate aproba înscrierea la acest BIP a studenților de la Facultatea de Științe a Comunicării este Conf. Simona ȘIMON. Mobilitate virtuală: 14.10.2024 – 20.12.2024. Mobilitate fizică: 27.01.2025 – 31.01.2025. Formular de candidatură: aici. Termen limită: 19.09.2024

(*) Candidatura pe platforma mobilitati.upt.ro va fi posibilă doar după ce universitatea parteneră va semna o anexă la acordul bilateral. Studenții preselectați de universitatea parteneră vor lua legătura cu DRI la erasmus.outgoing@upt.ro pentru demararea procedurii. 

Promotori de relații internaționale

Facultate Nume    E-mail
Arhitectură și Urbanism Conf. Dr. arh. Cătălina BOCAN catalina.bocan@upt.ro
Automatică și Calculatoare Conf. Dr. ing. Ciprian-Bogdan CHIRILĂ ciprian.chirila@upt.ro
Construcții Prof. Dr. ing. Sorin HERBAN sorin.herban@upt.ro
Electronică, Telecomunicații și Tehnologii Informaționale Ș.l. Dr. ing. Muguraș MOCOFAN muguras.mocofan@upt.ro
Inginerie Chimică, Biotehnologii și Protecția Mediului Ș.l. Dr. ing. Ana-Maria PANĂ anamaria.pana@upt.ro
Inginerie din Hunedoara Conf. Dr. ing. Sorin-Aurel RAȚIU sorin.ratiu@upt.ro
Inginerie Electrică și Energetică Conf. Dr. ing. Attila SIMO attila.simo@upt.ro
Management în Producție și Transporturi Conf. Dr. ing. Ilie TĂUCEAN ilie.taucean@upt.ro
Mecanică Conf. Dr. ing. Cosmina VIGARU cosmina.vigaru@upt.ro
Științe ale Comunicării Conf. Dr. Simona-Cristina ȘIMON simona.simon@upt.ro
Școala Doctorală (pentru doctoranzi) Prof. Dr. ing. Dorin LELEA dorin.lelea@upt.ro

Dosar de candidatură

Pentru mobilitățile mixte de scurtă durată se solicită aceleași documente ca și pentru mobilitățile de studii de lungă durată.

  • Formular de candidatură
  • Copie atestat de cunoaștere a limbii străine în care se va efectua mobilitatea. Pe atestat se va preciza nivelul de cunoaştere a limbii respective folosind nivelurile europene ale Cadrului European Comun de Referinţă pentru Limbi Străine (CEF): A1, A2, B1, B2, C1, C2 (detalii: aici). Se acceptă atestatul de competențe lingvistice de la bacalaureat.
    • Candidații care nu au un atestat de cunoaștere a limbii în care se va derula mobilitatea (engleză, franceză sau germană) se pot înscrie la Centrul Interlingua al UPT pentru a fi evaluați:
  • Doar pentru candidații la mobilități de studii/practică care solicită bonificația la concursul de selecție pentru studenți cu oportunități reduse: adeverință de beneficiar de bursă socială eliberată de către facultate sau actele corespunzătoare obținerii unei burse sociale în UPT. Detalii privind persoanele eligibile pentru burse sociale aici (art. 13).
  • Candidații cu dublu statut (doctoranzi și asistenți) sunt rugați să contacteze personalul DRI la numărul de telefon 0256/403034 înaintea depunerii candidaturii, în vederea realizării setărilor corespunzătoare în platformă.
  • La interviul de selecție candidații vor prezenta dovada acceptării la un program mixt eligibil (e-mail de confirmare de la organizatori, scrisoare de accept, etc.)

Cuantum bursă

Grantul Erasmus+ nu este menit să acopere toate cheltuielile legate de mobilitate, ci diferența dintre costul vieții în România și costul vieții din ţara gazdă. În timpul mobilității studentul nu poate beneficia de alte finanțări din fonduri europene (ex. POSDRU).
Valoarea bursei este în funcție de numărul de zile de mobilitate fizică:
  • Grant până la cea de-a 14-a zi de activitate (minim 5 zile de activitate fizică obligatorie)  – 79 EUR/zi
  • Grant între a 15-a și a 30-a zi de activitate – 56 EUR/zi
  • Pentru studenții cu oportunități reduse (*) :
    • se poate aloca un grant suplimentar de 100 EUR (mobilități de cel mult 14 zile) sau 150 EUR (mobilități de 15 – 30 zile)
    • sumă forfetară (calculată în funcție de distanța Timișoara – orașul de destinație) pentru sprijin transport

(*) Având în vedere prevederile Ghidului programului și contextul național, pentru proiectele de mobilitate din domeniul Universitar, un participant cu oportunități reduse este cel care se încadrează într-una sau mai multe dintre următoarele categorii:
– student care beneficiază de o bursă socială sau care se califică/întrunește condițiile pentru a beneficia de o bursă socială acordată de instituția de învățământ superior la care acesta este înmatriculat, conform Ordinului ME 6463/2023 (prin care a fost abrogat Ordinul MEN 3392/2017);
– student care este orfan de unul sau ambii părinți;
– student care provine dintr-o familie monoparentală (din motive de deces, dispariție, încarcerare a celuilalt părinte sau nerecunoaștere prin certificatul de naștere);
– student care intră în categoria „primului student din familie” (însemnând că nu deține deja o diplomă de licență, părinții săi nu au obținut o diplomă de studii universitare, dar poate avea frați/surori care sunt deja studenți la universitate / au absolvit deja o universitate);
– persoană cu dizabilitate (în care sunt incluse deficiențe fizice, mintale, intelectuale sau senzoriale) sau probleme de sănătate (în care sunt incluse boli grave, boli cronice sau orice altă situație legată de sănătatea fizică sau mintală care împiedică participarea unei persoane la program);
– persoană a cărei familie nu a realizat un venit lunar net mediu per membru de familie mai mare decât salariul de bază minim net pe economie în cele 12 luni înainte de depunerea documentelor justificative;
– persoană cu calitate de unic părinte (din motive de deces, dispariție, încarcerare a celuilalt părinte sau nerecunoaștere prin certificatul de naștere);
– persoană de etnie romă;
– persoană cu statut de refugiat.

(**) Sprijin financiar pentru persoane cu nevoi speciale (diferit de suplimentul de grant pentru studenții cu oportunități reduse, disponibil pentru toate tipurile de mobilități)
O persoană cu nevoi speciale este un potențial participant a cărui situație personală fizică, mentală sau de sănătate este de așa natură încât participarea sa la proiect/mobilitate nu este posibilă fără sprijin financiar suplimentar.
Instituțiile de învățământ superior care au selectat studenți și/sau personal cu nevoi speciale pot solicita un grant de sprijin suplimentar de la Agenția Națională pentru a acoperi costurile suplimentare de participare a acestora la activitățile de mobilitate. Sunt eligibile costurile reale legate direct de participanții cu nevoi speciale și de însoțitorii care participă la activități transnaționale de predare, de formare și de învățare, inclusiv costuri legate de transport și de ședere, dacă sunt justificate și câtă vreme nu se solicită un grant pentru acești participanți prin intermediul categoriilor bugetare „transport” și „sprijin individual”. Așadar, pentru persoanele cu nevoi speciale, grantul poate să fie mai mare decât sumele maxime ale granturilor individuale menționate mai sus. În ceea ce privește însoțitorii studenților și ai membrilor personalului cu nevoi speciale, aceștia au dreptul de a primi o contribuție în conformitate cu prevederile privind mobilitatea personalului (dacă durata totală a șederii însoțitorului în străinătate este de maximum 60 de zile) sau cu cele privind mobilitatea studenților (dacă durata totală a șederii în străinătate depășește 60 de zile). Informaţii suplimentare se pot obține de la DRI.

Instrucțiuni pentru studenții selectați

Pasul 1. După ce studentul este acceptat de universitatea organizatoare la un program eligibil, acesta va transmite la erasmus.outgoing@upt.ro  un e-mail care va conține următoarele informații: nume, prenume, facultate, ciclu de studii (licență/master/doctorat), specializare, an de studii. La e-mail se va anexa scrisoarea de accept. Oficiul Cooperare Internațională verifică dacă există acordul bilateral necesar pentru efectuarea mobilității.


Pasul 2. Candidatura pentru grantul Erasmus+ se depune pe platforma mobilitati.upt.ro. Pentru instrucțiuni utilizare platformă click aici.

Lista documentelor care trebuie încărcate în termen de 60 de zile după selecţia pentru grantul Erasmus+ de către UPT:

  • copie carte de identitate (sau pașaport pentru studenții non-UE) – documentul trebuie să fie valabil pe toată durata mobilității
  • poliță de asigurări care conține:
    • asigurare medicală
    • asigurare de accident
    • asigurare de răspundere civilă
  • dovada susținerii testului de limbă OLS. Linkul către acest test online de evaluare a competențelor lingvistice se primește pe adresa de e-mail trecută în formularul de candidatură. Testul de limbă este obligatoriu și trebuie finalizat înainte de semnarea learning agreement-ului. Dovada susținerii testului de limbă OLS se încarcă la rubrica „Declaration 3” pe platforma mobilități.upt.ro.
  • learning agreement (acord de studii):
    • Studenții sunt încurajați să folosească OLA (Online Learning Agreement). În cazul în care universitatea gazdă nu utilizează OLA, se va folosi următorul formular: Learning agreement. La rubrica responsabil semnare OLA sau LA se va trece prodecanul responsabil cu relații internaționale al facultății. La rubrica persoană de contact va fi trecută dra Bianca Zablatoschi.
    • Conţinutul LA-ului se stabileşte în urma discuţiei cu coordonatorul academic al mobilităţii şi decanul/prodecanul /promotorul de relaţii internaţionale al facultăţii (pentru studenţii de la licenţă sau masterat), respectiv conducătorul de doctorat ptr. doctoranzi. Dacă se completează formularul de LA în format fizic, se listează în 1 exemplar și se semnează de către student și de către responsabilul menționat mai jos, după care se transmite administratorului de mobilități. Studentul va primi LA-ul aprobat de coordonatorul instituțional Erasmus+ de la administratorul de mobilități pentru a îl transmite către universitatea gazdă. Varianta finală (aprobată de student, universitate de origine și universitatea gazdă) se va încărca pe mobilitati.upt.ro.
    • Nu se va semna learning agreement-ul înainte de susținerea online a testului de limbă (OLS)! Linkul către acest test va fi primit de la administratorul de mobilități.
  • scrisoare de accept de la universitatea gazdă. Se acceptă și documente echivalente (de ex. e-mail de confirmare)
  • extras de cont în euro – obligatoriu contul va fi deschis pe numele beneficiarului bursei
  • cerere supliment de grant pentru studenții cu oportunități reduse (studenți care beneficiază de bursă socială sau care ar îndeplini condițiile de obținere a unei burse sociale, dar nu și criteriile academice aferente acesteia) și adeverința de beneficiar de bursă socială eliberată de facultate sau setul de documente necesare pentru solicitarea bursei sociale. Cererea și documentele justificative trebuie să ajungă la DRI cel târziu cu două luni înainte de începerea mobilității.
  • aprobare Prorector Proces de învățământ, relația cu studenții și asigurarea calității în cazul în care mobilitatea se suprapune peste examenul de licență/disertație.  Aprobarea trebuie obținută înainte de semnarea contractului financiar și este obligatorie în cazul studenților care doresc să susțină examenul de finalizare a studiilor în altă sesiune decât cea uzuală.
  • declarație transport verde. În cazul în care studentul utilizează un mijloc de transport ecologic (tren, autobuz, bicicletă, car-sharing cu alți studenți Erasmus+), acesta poate solicita un supliment de grant. Cererea pentru suplimentul de transport verde se depune pe platforma mobilitati.upt.ro, iar la revenirea din mobilitate studenții vor trebui să prezinte dovezile călătoriei dus-întors cu mijloace de transport sustenabile (bilete, bonuri, etc.).
  • Studenții vor notifica administratorul de mobilitate de fiecare dată când adaugă pe platformă o cerere (renunțare mobilitate, modificare perioadă/cont, etc.)

RESPONSABILI SEMNARE LEARNING AGREEMENT LA NIVELUL ENTITĂȚILOR DIN UPT

Facultate Nume    E-mail
Arhitectură și Urbanism Conf. Dr. arh. Cătălina BOCAN catalina.bocan@upt.ro
Automatică și Calculatoare Conf. Dr. ing. Ciprian-Bogdan CHIRILĂ ciprian.chirila@upt.ro
Construcții Prof. Dr. ing. Sorin HERBAN sorin.herban@upt.ro
Electronică, Telecomunicații și Tehnologii Informaționale Ș.l. Dr. ing. Muguraș MOCOFAN muguras.mocofan@upt.ro
Inginerie Chimică, Biotehnologii și Protecția Mediului Ș.l. Dr. ing. Ana-Maria PANĂ anamaria.pana@upt.ro
Inginerie din Hunedoara Conf. Dr. ing. Sorin-Aurel RAȚIU sorin.ratiu@upt.ro
Inginerie Electrică și Energetică Conf. Dr. ing. Attila SIMO attila.simo@upt.ro
Management în Producție și Transporturi Conf. Dr. ing. Ilie TĂUCEAN ilie.taucean@upt.ro
Mecanică Conf. Dr. ing. Cosmina VIGARU cosmina.vigaru@upt.ro
Științe ale Comunicării Conf. Dr. Simona-Cristina ȘIMON simona.simon@upt.ro
Școala Doctorală (pentru doctoranzi) Prof. Dr. ing. Dorin LELEA dorin.lelea@upt.ro

ATENȚIE! În cazul în care un student dorește să se retragă din program, acesta va completa și încărca cererea de renunțare la mobilitate pe platforma mobilitati.upt.ro.


Pasul 3. Înainte de plecarea în mobilitate studentul va:

  • contracta disciplinele restante și achita la zi taxele aferente acestora
  • semna un contract financiar:
    • Administratorul de mobilități încarcă contractul financiar pe platforma mobilitati.upt.ro
    • Participantul la mobilitate descarcă contractul financiar de pe platforma mobilitati.upt.ro, verifică datele, îl semnează și încarcă pe platforma mobilitati.upt.ro documentul în format pdf. Dacă participantul semnează contractul financiar folosind semnătura digitală, atunci nu mai este necesar să vină la DRI pentru a semna olograf contractul. Dacă semnătura este una scanată, atunci va fi necesar ca participantul la mobilitate să vină și la DRI pentru a semna fizic contractul financiar.
    • Administratorul de mobilități descarcă de pe platforma mobilitati.upt.ro contractul financiar, obține restul semnăturilor, și încarcă contractul financiar aprobat de toate părțile pe mobilitati.upt.ro pentru finalizarea fluxului documentului.
  • primi un exemplar al ordinului de deplasare:
    • Cererea de ordin de deplasare se întocmește după ce contractul financiar este aprobat.
    • Administratorul de mobilități încarcă cererea de OD pe platforma mobilitati.upt.ro
    • Participantul la mobilitate descarcă cererea de OD de pe mobilitati.upt.ro, o semnează și încarcă pe platforma mobilitati.upt.ro documentul în format pdf.
    • După emiterea ordinului de deplasare de către DRI, administratorul de mobilități încarcă pe platforma mobilitati.upt.ro ordinul de deplasare cu cererea aprobată în anexă pentru finalizarea fluxului documentului.

Atenţie! Plata grantului înainte de plecarea în mobilitate este condiționată de predarea tuturor documentelor în timp util (cu cel puțin 1 lună înainte de plecarea în mobilitate), de primirea fondurilor de la Agenţia Naţională și de semnarea contractului financiar de către student și cei autorizați.


Pasul 4. În timpul mobilității:

  • în prima lună de mobilitate se pot solicita modificări în acordul de studii (schimbarea disciplinelor trebuie justificată şi aprobată la secțiunea During the mobility)
  • studentul va urma un curs online de limbă străină dacă în urma testării lingvistice s-a considerat oportun să se aloce un astfel de curs
  • dacă este cazul: studentul poate trimite o  cerere de prelungire / reducere a duratei mobilităţii cu cel puțin 30 de zile înainte de data stipulată iniţial pentru finalizarea mobilităţii. Cererile de prelungire/reducere a duratei mobilităţii sunt analizate individual. Cererile aprobate de prelungire pot să fie cu grant sau cu 0 grant. Reducerea duratei mobilităţii va duce automat la o reducere a grantului. Durata minimă a unei mobilităţi de studii este de 2 luni.
  • Studenții vor notifica administratorul de mobilitate de fiecare dată când adaugă pe platformă o cerere (renunțare mobilitate, modificare perioadă/cont, etc.)

Pasul 5. Listă de documente care se depun la DRI după revenirea din mobilitate:

  • Atestat de prezenţă care confirmă atât data începerii, cât şi data finalizării mobilităţii. Atestatul – semnat în original de instituția gazdă- se aduce la DRI în 5 zile de la sosirea în țară/terminarea mobilității. 
  • Transcript of records (foaie matricolă cu rezultatele obținute la universitatea parteneră în baza căreia se va face echivalarea rezultatelor) sau learning agreement cu secțiunea „after the mobility” completată
  • Raport narativ de activitate în limba română (cel puțin o pagină A4) + un set de fotografii (max. 5 imagini, dintre care cel puţin una cu participantul la mobilitate) pentru diseminarea experienței – opțional, sau la solicitarea expresă a administratorului de mobilități
  • Dovezi de transport dus-întors
  • După finalizarea mobilităţii se va completa un test online de evaluare a competenţelor lingvistice și un chestionar online privind mobilitatea
  • Echivalarea rezultatelor obţinute în străinătate se va face conform Ordinului pentru aprobarea metodologiei de recunoaştere a perioadelor de studii efectuate în străinătate nr. 3223 / 8.02.2012 prin completarea procesului-verbal de echivalare de către conducerea facultăţii de origine şi transmiterea unui exemplar semnat, ştampilat şi cu număr de înregistrare la DRI.

Atenţie! Dosarul se închide după ce este completat chestionarul online (obligatoriu la finele mobilităţii) şi după ce se echivalează rezultatele academice de către facultatea de origine.

Persoană de contact

Bianca ZABLATOSCHI
Rectorat – Birou 107
E-mail: erasmus.outgoing@upt.ro
Close Menu