Skip to main content

Mobilități Erasmus+ de studii

Programul Erasmus+ este un program al Uniunii Europene pentru educație, formare, tineret și sport, recunoscut pe plan mondial ca fiind cel mai amplu şi accesibil program de schimb universitar. Acesta permite studenților Universității Politehnica Timișoara să beneficieze de sprijin financiar pentru efectuarea unor mobilități de studii sau de practică.

Mobilități Erasmus+ de studii în anul universitar 2024-2025

Eligibilitate

Studenții care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții sunt eligibili pentru mobilități Erasmus+:

  • Înmatriculați la UPT la studii de licență, masterat sau doctorat, cu excepția doctoranzilor implicați în proiecte pe fonduri structurale. Studenții înmatriculați în an terminal la un program de licență care intenționează să deruleze o mobilitate în primul semestru al programului de master trebuie sa își depună candidatura cât încă sunt studenți la licență (până la finele rundei de selecție din anul universitar anterior celui în care s-ar derula mobilitatea), iar mobilitatea se va putea realiza doar dacă în urma concursului de admitere studentul este admis la un program de masterat la UPT. Doctoranzii pot desfășura și mobilități de scurtă durată (5-30 zile). Studenții din anul 1-licență sau anul 1-masterat își pot depune candidatura pentru o bursă Erasmus+ cel mai devreme în semestrul 2.
  • Cu bune cunoștințe de limbi străine. Pentru mobilitățile de studii se va consulta lista de acorduri în care se precizează în ce limbi se poate studia la universitatea parteneră și ce nivel de competență lingvistică trebuie atins înainte de plecare.
  • Care respectă prevederile programului privind durata minimă a unei mobilități și numărul total de zile de mobilitate. În cadrul programului Erasmus+ studenții au posibilitatea să studieze și/sau să efectueze stagii de practică în străinătate cu condiția ca durata cumulată a acestora să nu depășească 720 de zile (în domeniul arhitectură licență + master), respectiv 360 de zile (alte domenii) în fiecare ciclu de studii (licență, master sau doctorat). Durata minimă a unei mobilități de studii sau de practică este de 2 luni. Zilele aferente stagiilor de practică ale absolvenților se consideră că fac parte din ciclul de studii recent absolvit. Programul Erasmus+ este o continuare a programului LLP-Erasmus, astfel că zilele de mobilitate LLP-Erasmus efectuate se vor scădea din numărul maxim de zile de mobilitate posibile.

Calendar promovare și runde de selecție

CAMPANIE DE PROMOVARE ERASMUS+

15.02.2024, 18:00: Prezentare online a mobilităților Erasmus+ pentru studenții UPT (via Zoom). Înregistrare aici.

08.10.2024, 16:00: Prezentare online a mobilităților Erasmus+ pentru studenții UPT (via Zoom). Link conectare aici.


CALENDAR SELECȚIE
RUNDA 1 (candidaturi pentru mobilități în semestrul 1 și/sau semestrul 2 al anului universitar 2024-2025):

RUNDA 2 (candidaturi pentru mobilități în semestrul 2 al anului universitar 2024-2025):

  • 14.10.2024- 26.10.2024 Depunere dosare de candidatură pe pagina https://mobilitati.upt.ro. Instrucțiuni aici. La completarea profilului de utilizator, nu este obligatoriu să fie completată experiența profesională dacă aceasta nu există.
  • 27.10.2024- 01.11.2024 Procesare candidaturi
  • 04.11.2024 – 06.11.2024 Interviuri de selecție
  • 06.11.2024 07.11.2024 – Rezultatele preliminare vor fi publicate în 07.11.2024 din cauza unor probleme tehnice. Rezultate preliminare selecție runda 2
  • 07.11.2024  – Depunere contestații
  • 08.11.2024  – Rezultate finale selecție runda 2

Număr de locuri, durată și destinații posibile

CÂTE LOCURI SUNT DISPONIBILE?

În anul universitar 2024-2025 sunt disponibile fonduri pentru aprox. 200 de mobilităţi de studii cu durata de un semestru.

Un student poate depune cel mult 2 candidaturi.


UNDE SE POATE EFECTUA MOBILITATEA?

Mobilitățile de studii Erasmus+ se efectuează în baza unor acorduri bilaterale. În acorduri sunt prevăzute numărul maxim de luni și de studenți, profesorii coordonatori și domeniile de studii eligibile. Studentul alege universitatea pentru care va candida folosind lista acordurilor, ținând cont de compatibilitatea dintre cursurile aflate în curricula UPT şi cele pe care doreşte să le urmeze la universitatea parteneră, dar și de limba străină în care se vor ţine cursurile la universitatea vizată. Un student poate beneficia de 2 mobilităţi de studii în acelaşi an universitar dacă există compatibilitate între calendarele academice ale universităţilor implicate. Durata minimă a unei mobilități de studii este de 2 luni. În 2024-2025 se pot finanța mobilități de studii cu durata de cel mult 5 luni (un semestru). Pentru acordurile de dublă diplomă selecția se va realiza pe întregul an academic. Nu este permisă efectuarea mobilităților Erasmus+ în universități din țara în care este domiciliat sau a cărei cetățenie o deține candidatul (de exemplu un student care are domiciliul în Germania și este înmatriculat la UPT poate efectua o mobilitate de studii sau de practică în oricare dintre țările participante sau partenere la program cu excepția României și Germaniei).

UNIVERSITĂȚI LA CARE SE POT EFECTUA MOBILITĂȚILE:

Lista locurilor disponibile ptr. mobilități Erasmus+ de studii– RUNDA 1

NOU! Lista locurilor disponibile ptr. mobilități Erasmus+ de studii – RUNDA 2

Pași de urmat pentru alegerea universității gazdă:
1. Fișierul se deschide folosind adresa de e-mail și parola contului de student UPT.
2. Selectați în tabel facultatea la care sunteți înmatriculat.
3. Accesați site-urile universităților partenere care vă atrag și căutați oferta lor academică în limbile străine pe care le cunoașteți. Un criteriu important de selecție este compatibilitatea dintre disciplinele pe care le veți studia la UPT și cele de la universitatea gazdă. Semestrul în care se va efectua mobilitatea va fi semestrul în care compatibilitatea este cea mai bună.
4. Nu contactați universitățile partenere pentru a pune întrebări despre oferta lor academică, cazare, etc, înainte de a fi selectați și nominalizați de către UPT pentru programul Erasmus+! Dacă aveți întrebări despre un acord, contactați cadrul didactic coordonator din UPT (întrebări de natură academică) și/sau Departamentul Relații Internaționale al UPT la erasmus.outgoing@upt.ro (întrebări privind dosarul Erasmus, aspecte administrativ-financiare legate de mobilități).

NOU! SESIUNI DE INFORMARE ORGANIZATE DE UNIVERSITĂȚILE PARTENERE

01.10.2024, 19:00 – OTH Regensburg (Germania, D REGENSB02). Studenți vizați: Facultatea de Automatică și Calculatoare (licență sau masterat). Link înregistrare: aici.

02.10.2024, 09:00 – OTH Regensburg (Germania, D REGENSB02). Studenți vizați: Facultatea de Automatică și Calculatoare (licență sau masterat). Link înregistrare: aici.

30.10.2024, 11:00 – St. Pölten University of Applied Sciences (Austria, A ST-POLT03).

Criterii de selecție

  • Media multianuală (0-30 puncte) se va calcula folosind pentru examenele nepromovate nota 4. Punctajul final se obține înmulțind media multianuală cu 3. Pentru doctoranzi se vor lua în considerare calificativele din timpul studiilor.  Sunt eligibili doar studenții care au cel mult 3 restanțe la data concursului de selecție. Pot pleca în mobilitate doar studenții care au cel mult 3 restanțe la data preconizată de începere a mobilității. Studenții sunt obligați să contracteze disciplinele restante și să aibă achitate la zi taxele aferente acestora înainte de plecarea în mobilitate.
  • Cunoașterea limbii străine (0-30 puncte). Se acordă 10 puncte studenților care efectuează mobilitatea în limba țării gazdă. În funcție de nivelul de cunoaștere (dovedit prin atestatul de competențe lingvistice inclus în dosarul de candidatură) a limbii în care se efectuează mobilitatea se acordă puncte astfel: A1 – 10 puncte, A2 – 12 puncte, B1 – 14 puncte, B2 – 16 puncte, C1 – 18 puncte, C2 – 20 puncte. Majoritatea instituțiilor partenere recomandă B1 ca nivel minim de competență lingvistică la data începerii mobilității.
  • Criterii specifice (0-40 puncte) sunt formulate de comisia de selecție şi făcute publice înainte de interviu. Printre criteriile specifice frecvent folosite menționăm:  compatibilitatea dintre domeniul de studii (specializarea) de la UPT și cel de la universitatea parteneră; compatibilitatea dintre curricula din UPT şi cea din universitatea parteneră pentru anul de studii și pentru semestrul vizat; participarea la activități extra-curriculare și/sau de voluntariat; motivația studentului; criterii profesionale/academice care să confere certitudinea realizării unei mobilități de succes, cum ar fi cunoștințele în anumite discipline, realizările anterioare în anumite discipline de studii (proiecte, lucrări), cunoașterea anumitor medii software, a unor instrumente de lucru specifice, disponibilitatea de a lucra în laborator sau într-un mediu industrial, etc. Un criteriu specific de selecţie pentru stagiile de practică este existenţa scrisorii de accept din partea instituţiei gazdă (0-10 puncte). Candidaţii care depun dosare de candidatură din care lipseşte scrisoarea de accept pot fi declaraţi rezerve sau – dacă punctajul total este mai mic de 50 de puncte – respinşi. Participarea la interviu este obligatorie: studenţii aflaţi la momentul interviului într-o altă mobilitate aprobată de UPT vor avea posibilitatea să participe la interviu fie telefonic, fie prin Zoom.
  • Bonificație:
    • studenți aflați la prima mobilitate (10 puncte);
    • studenţii acceptaţi într-un program de dublă diplomă care candidează pentru o mobilitate Erasmus+ (10 puncte);
    • doctoranzi în co-tutelă internaţională care candidează pentru o mobilitate de studii/practică în universitatea coordonatorului străin al tezei (10 puncte).
  • Diferenţiere la egalitate de punctaj: În caz de egalitate a punctajului studenții cu oportunități reduse sau nevoi speciale vor avea prioritate. Statutul trebuie dovedit prin adeverinţa adecvată (a se vedea compoziţia dosarului de candidatură).
Selecția se realizează pe fiecare acord bilateral în parte pentru mobilitățile de studii și la nivelul universității pentru mobilitățile de practică.

Dosar de candidatură

  • Formular de candidatură – se completeaza pe https://mobilitati.upt.ro. Pentru instrucțiuni utilizare platformă click aici și aici.
  • Copie atestat de cunoaștere a limbii străine în care se va efectua mobilitatea. Pe atestat se va preciza nivelul de cunoaştere a limbii respective folosind nivelurile europene ale Cadrului European Comun de Referinţă pentru Limbi Străine (CEF): A1, A2, B1, B2, C1, C2 (detalii: aici). Se acceptă atestatul de competențe lingvistice de la bacalaureat.
    • Candidații care nu au un atestat de cunoaștere a limbii în care se va derula mobilitatea (engleză, franceză sau germană) se pot înscrie la Centrul Interlingua al UPT pentru a fi evaluați:
  • Doar pentru candidații la mobilități de studii care solicită bonificația la concursul de selecție pentru studenți cu oportunități reduse: adeverință de beneficiar de bursă socială eliberată de către facultate sau actele corespunzătoare obținerii unei burse sociale în UPT. Detalii privind persoanele eligibile pentru burse sociale aici (art. 13).
  • Candidații cu dublu statut (doctoranzi și asistenți) sunt rugați să contacteze personalul DRI la numărul de telefon 0256/403034 înaintea depunerii candidaturii în vederea realizării setărilor corespunzătoare în platformă.

Cuantum bursă

Grantul Erasmus+ nu este menit să acopere toate cheltuielile legate de mobilitate, ci diferența dintre costul vieții în România și costul vieții din ţara gazdă. În timpul mobilității studentul nu poate beneficia de alte finanțări din fonduri europene (ex. POSDRU).
Valoarea bursei este:
1. MOBILITĂȚI ÎN ȚĂRILE PROGRAMULUI
  • 674 EUR/ lună – Austria, Belgia, Cipru, Franța, Germania, Grecia, Italia, Malta, Țările de Jos, Portugalia, Spania, Danemarca, Finlanda, Islanda, Lichtenstein, Luxemburg, Norvegia, Suedia
  • 606 EUR/ lună – Bulgaria, Croația, Cehia, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Polonia, Serbia, Slovacia, Slovenia, Macedonia de Nord, Turcia
  • Adițional, se va acorda o sumă de 250 EUR/ lună pentru studenții cu oportunități reduse (bariere culturale, sociale, economice, legate de discriminare, geografice)
  • Grantul se poate suplimenta cu:
    • Pentru mobilitățile din semestrul I:
      • 50 EUR pentru GREEN TRAVEL = utilizarea unui mijloc de transport care produce mai puține emisii pentru marea parte a călătoriei, către și dinspre țara gazdă (de ex. autobuz, tren sau mașina personală în regim de car-pooling – împărțirea călătoriilor cu mașina)
      • cuantumul aferent a maximum 4 zile (în afara perioadei de mobilitate), dacă este cazul, pentru efectuarea călătoriei dus-întors, cu un mijloc de transport ce se încadrează în categoria „green travel ”
      • cu sumele acordate pe principiul costurilor reale, pentru participanții cu nevoi speciale, a căror condiție fizică, mentală sau de sănătate este de așa natură încât participarea la mobilitate nu este posibilă fără sprijin suplimentar, care necesită efectuarea unei vizite pregătitoare în vederea participării la mobilitate, precum și în cazul în care necesită însoțitor pe durata mobilității.
    • Pentru mobilitățile din semestrul II:
      • Sumă forfetară pentru acoperirea costurilor de deplasare, calculată în funcție de distanța Timişoara-destinație.
2. MOBILITĂȚI ÎN ȚĂRILE PARTENERE
  •  700 EUR/lună – Albania, Bosnia Herțegovina, Georgia, Iordania, Muntenegru, Maurițius, Republica Moldova, Statele Unite ale Americii
    • Adiţional, se va acorda o sumă forfetară pentru acoperirea costurilor de deplasare, calculată în funcţie de distanţa Timişoara-destinaţie.
    • Adiţional, se va acorda o sumă 250 EUR/lună pentru studenții cu oportunități reduse (bariere culturale, sociale, economice, legate de discriminare, geografice)
    • Adițional grantul se poate suplimenta cu sumele acordate pe principiul costurilor reale, pentru participanții cu nevoi speciale, a căror condiție fizică, mentală sau de sănătate este de așa natură încât participarea la mobilitate nu este posibilă fără sprijin suplimentar, care necesită efectuarea unei vizite pregătitoare în vederea participării la mobilitate, precum și în cazul în care necesită însoțitor pe durata mobilității.
Programul Erasmus+ prevede o serie de suplimente disponibile în funcție de parametrii mobilității studenților precum:
  • Sumă suplimentară („top-up”) de sprijin individual pentru studenți cu oportunități reduse în mobilitate de lungă durată
  • Sumă suplimentară („top-up”) de sprijin individual pentru studenți cu oportunități reduse în mobilitate de scurtă durată (între 5 – 14 zile)
  • Sumă suplimentară („top-up”) de sprijin individual pentru studenți cu oportunități reduse în mobilitate de scurtă durată (între 15 – 30 de zile)
  • Sumă suplimentară („top-up”) de sprijin individual pentru mobilitate de plasament de lungă durată
  • Sumă suplimentară („top-up”) de sprijin individual pentru „green travel”
  • Sprijin individual suplimentar pentru zile de transport adiționale
  • Sprijin pentru transport standard
  • Sprijin pentru transport din categoria „green travel”
  • Sprijin pentru transport costisitor (bazat pe costuri reale)
  • Sprijin pentru incluziune (bazat pe costuri reale)
Sprijin financiar pentru persoane cu nevoi speciale (diferit de suplimentul de grant pentru studenții cu oportunități reduse, disponibil pentru toate tipurile de mobilități)
O persoană cu nevoi speciale este un potențial participant a cărui situație personală fizică, mentală sau de sănătate este de așa natură încât participarea sa la proiect/mobilitate nu este posibilă fără sprijin financiar suplimentar.
Instituțiile de învățământ superior care au selectat studenți și/sau personal cu nevoi speciale pot solicita un grant de sprijin suplimentar de la Agenția Națională pentru a acoperi costurile suplimentare de participare a acestora la activitățile de mobilitate. Sunt eligibile costurile reale legate direct de participanții cu nevoi speciale și de însoțitorii care participă la activități transnaționale de predare, de formare și de învățare, inclusiv costuri legate de transport și de ședere, dacă sunt justificate și câtă vreme nu se solicită un grant pentru acești participanți prin intermediul categoriilor bugetare „transport” și „sprijin individual”. Așadar, pentru persoanele cu nevoi speciale, grantul poate să fie mai mare decât sumele maxime ale granturilor individuale menționate mai sus. În ceea ce privește însoțitorii studenților și ai membrilor personalului cu nevoi speciale, aceștia au dreptul de a primi o contribuție în conformitate cu prevederile privind mobilitatea personalului (dacă durata totală a șederii însoțitorului în străinătate este de maximum 60 de zile) sau cu cele privind mobilitatea studenților (dacă durata totală a șederii în străinătate depășește 60 de zile). Informaţii suplimentare se pot obține de la DRI.
Consultați pagina InclusiveMobility.eu.

Beneficii, drepturi și obligații ale studenților Erasmus+

CE BENEFICII ARE STUDENTUL ERASMUS+?

  • Experiență internațională deosebit de utilă de-a lungul viitoarei cariere;
  • Recunoaşterea activităţii efectuate pe parcursul mobilității conform contractului de studii sau plasament prin intermediul creditelor ECTS şi menţionarea mobilităţii în suplimentul de diplomă eliberat la absolvire;
  • Posibilitatea de a lucra la lucrarea de licență/dizertație/doctorat în unele dintre cele mai bune universități sau companii din țările participante sau partenere la program;
  • Scutirea de plata taxelor de școlarizare, înscriere, examene, acces la laboratoare la universitatea gazdă;
  • Sprijin financiar care să acopere cheltuielile suplimentare generate de viața într-o țară străină;
  • Bursa de studii/socială de la UPT se primește și în perioada mobilității, dacă studentul rămâne eligibil.

CE DREPTURI AU STUDENȚII ERASMUS+?

  • Încheierea unui Learning Agreement for Studies (Acord de studiu) înainte de plecarea în mobilitate, semnat și ștampilat de părțile implicate: student, conducere facultate și coordonator instituțional din partea UPT și din universitatea parteneră;
  • Obținerea unui Transcript of Records (foaie matricolă) de la universitatea parteneră la sfârșitul mobilității;
  • Recunoașterea academică a rezultatelor obținute, conform precizârilor din Learning Agreement for Studies;
  • Scutirea la universitatea gazdă, de la plata taxelor de înscriere, școlarizare, examinare, acces la laboratoare și biblioteci;
  • Păstrarea bursei de studii pe perioada mobilității dacă studentul rămâne eligibil.
  • Studentul titular de mobilitate în semestrul I își păstrează  statutul avut înainte de plecare pe tot parcursul anului universitar, cu condiția îndeplinirii obligațiilor academice (obținerea a 30 de credite ECTS/semestru la universitatea parteneră).
  • Studentul titular de mobilitate care are, la plecare, dreptul la un loc de cazare în căminele UPT, își păstrează acest drept și la întoarcerea din mobilitate.
  • Drepturile studenţilor internaţionali

CE OBLIGAȚII AU STUDENȚII ERASMUS+?

  • Trimiterea documentelor de candidatură si apoi de mobilitate solicitate la timp, completate integral și corect prin e-mail la adresa erasmus.outgoing@upt.ro.
  • Respectarea termenelor limită şi a procedurilor impuse de universităţile partenere pentru depunerea dosarului de candidatură, înmatriculare, cazare, înscrierea la cursuri, evaluare, etc.
  • Respectarea tuturor regulilor și obligațiilor asumate prin Learning Agreement for Studies/Traineeship și prin Contractul Financiar: obținerea creditelor contractate prin L.A./T.A., respectarea perioadei și duratei stagiului Erasmus, depunerea tuturor documentelor post-stagiu in termen de 5 zile de la încheierea mobilității.
  • Obținerea vizelor și a asigurărilor de orice tip este sarcina personală a beneficiarului de mobilitate.
  • Prezența la acțiunile de promovare a programului Erasmus+ în UPT atunci când se solicită acest lucru, timp de 3 ani de la derularea mobilității.

Instrucțiuni pentru studenții selectați

Studenţii selectaţi vor fi nominalizaţi de DRI la universitatea parteneră. După nominalizare, studenţii primesc de cele mai multe ori un set de instrucţiuni de la universitatea gazdă privind documentele pe care trebuie să le transmită şi termenele limită până la care acestea trebuie să le parvină. Unele universităţi nu trimit însă aceste pachete de informaţii fiecărui student în parte, ci le postează pe site-ul Departamentului lor de Relaţii Internaţionale.


Lista documentelor care se vor depune pe platforma mobilitati.upt.ro (instrucțiuni utilizare platformă aici) după selecţie:

  • copie carte de identitate (sau pașaport pentru studenții non-UE) – documentul trebuie să fie valabil pe toată durata mobilității
  • poliță de asigurări care conține:
    • asigurare medicală
    • asigurare de accident
    • asigurare de răspundere civilă
  • dovada susținerii testului de limbă OLS. Linkul către acest test online de evaluare a competențelor lingvistice se primește pe adresa de e-mail trecută în formularul de candidatură. Testul de limbă este obligatoriu și trebuie finalizat înainte de semnarea learning agreement-ului. Dovada susținerii testului de limbă OLS se încarcă la rubrica „Declaration 3” pe platforma mobilități.upt.ro.
  • learning agreement (acord de studii):
    • Studenții sunt încurajați să folosească OLA (Online Learning Agreement). În cazul în care universitatea gazdă nu utilizează OLA, se va folosi următorul formular: Learning agreement. La rubrica responsabil semnare OLA sau LA se va trece prodecanul responsabil cu relații internaționale al facultății. La rubrica persoană de contact va fi trecută dra Miriana Milosavlevici (ptr. mobilități în țările UE și asociate programului), respectiv dra Diana Balș-Diaconescu (ptr. mobilități în țări terțe)
    • Studenții Erasmus+ selectați pentru mobilități de studii vor contracta 30 ECTS / semestru la universitatea parteneră, cu excepția celor care își elaborează lucrarea de licență sau disertaţie, pentru care numărul de credite ECTS va fi echivalent cu cel prevăzut în planul de studii de la UPT. În cazuri justificate se poate solicita aprobarea unui learning agreement cu un număr mai mic de 30 ECTS, dar nu mai puțin de 20 credite ECTS/ semestru.
    • Conținutul LA-ului se stabilește în urma discuției cu coordonatorul academic al mobilității și decanul/prodecanul /promotorul de relații internaționale al facultății (pentru studenții de la licență sau masterat), respectiv conducătorul de doctorat ptr. doctoranzi.
    • Dacă se completează formularul de LA în format fizic, se listează în 1 exemplar și se semnează de către student și de către responsabilul menționat mai jos, după care se transmite administratorului de mobilități. Studentul va primi LA-ul aprobat de coordonatorul instituțional Erasmus+ de la administratorul de mobilități pentru a îl transmite către universitatea gazdă. Varianta finală (aprobată de student, universitate de origine și universitatea gazdă) se va încărca pe mobilitati.upt.ro.
    • Nu se pot contracta în perioada mobilității materii restante la UPT, ci doar materii care să fie echivalate cu discipline curente și viitoare.
    • Nu se va semna learning agreement-ul înainte de susținerea online a testului de limbă (OLS)! Linkul către acest test va fi primit de la administratorul de mobilități.
  • scrisoare de accept de la universitatea gazdă. Se acceptă și documente echivalente (de ex. e-mail de confirmare)
  • extras de cont în euro – obligatoriu contul va fi deschis pe numele beneficiarului bursei
  • cerere supliment de grant pentru studenții cu oportunități reduse (studenți care beneficiază de bursă socială sau care ar îndeplini condițiile de obținere a unei burse sociale, dar nu și criteriile academice aferente acesteia) și adeverința de beneficiar de bursă socială eliberată de facultate sau setul de documente necesare pentru solicitarea bursei sociale. Cererea și documentele justificative trebuie să ajungă la DRI cel târziu cu două luni înainte de începerea mobilității.
  • aprobare Prorector Proces de învățământ, relația cu studenții și asigurarea calității în cazul în care mobilitatea se suprapune peste examenul de licență/disertație.  Aprobarea trebuie obținută înainte de semnarea contractului financiar și este obligatorie în cazul studenților care doresc să susțină examenul de finalizare a studiilor în altă sesiune decât cea uzuală.
  • declarație transport verde. În cazul în care studentul utilizează un mijloc de transport ecologic (tren, autobuz, bicicletă, car-sharing cu alți studenți Erasmus+), acesta poate solicita un supliment de grant. Cererea pentru suplimentul de transport verde se depune pe platforma mobilitati.upt.ro, iar la revenirea din mobilitate studenții vor trebui să prezinte dovezile călătoriei dus-întors cu mijloace de transport sustenabile (bilete, bonuri, etc.).
  • ATENȚIE! În cazul în care un student dorește să se retragă din program, acesta va completa și încărca cererea de renunțare la mobilitate pe platforma mobilitati.upt.ro.
  • Studenții vor notifica administratorul de mobilitate de fiecare dată când adaugă pe platformă o cerere (renunțare mobilitate, modificare perioadă/cont bancar, solicitare supliment grant, etc.)

Toate documentele de mai sus – exceptând cererea de acordare a suplimentului de grant pentru studenții cu oportunități reduse – trebuie să existe în dosar cu cel puțin o lună înainte de plecarea în mobilitate.

RESPONSABILI SEMNARE LEARNING AGREEMENT LA NIVELUL ENTITĂȚILOR DIN UPT

Facultate Nume    E-mail
Școala Doctorală (pentru doctoranzi) Prof. Dr. ing. Dorin LELEA dorin.lelea@upt.ro
Arhitectură și Urbanism Conf. Dr. arh. Cătălina BOCAN catalina.bocan@upt.ro
Automatică și Calculatoare Conf. Dr. ing. Ciprian-Bogdan CHIRILĂ ciprian.chirila@upt.ro
Chimie Industrială și Ingineria Mediului Ș.l. Dr. ing. Ana-Maria PANĂ anamaria.pana@upt.ro
Construcții Prof. Dr. ing. Sorin HERBAN sorin.herban@upt.ro
Inginerie Electrică și Energetică Conf. Dr. ing. Attila SIMO attila.simo@upt.ro
Electronică, Telecomunicații și Tehnologii Informaționale Ș.l. Dr. ing. Muguraș MOCOFAN muguras.mocofan@upt.ro
Inginerie din Hunedoara Conf. Dr. ing. Sorin-Aurel RAȚIU sorin.ratiu@upt.ro
Management în Producție și Transporturi Conf. Dr. ing. Ilie TĂUCEAN ilie.taucean@upt.ro
Mecanică Conf. Dr. ing. Cosmina VIGARU cosmina.vigaru@upt.ro
Științe ale Comunicării Conf. Dr. Simona-Cristina ȘIMON simona.simon@upt.ro

Înainte de plecarea în mobilitate studentul va:

  • contracta disciplinele restante și achita la zi taxele aferente acestora.
  • semna un contract financiar:
    • Administratorul de mobilități încarcă contractul financiar pe platforma mobilitati.upt.ro
    • Participantul la mobilitate descarcă contractul financiar de pe platforma mobilitati.upt.ro, verifică datele, îl semnează și încarcă pe platforma mobilitati.upt.ro documentul în format pdf. Dacă participantul semnează contractul financiar folosind semnătura digitală, atunci nu mai este necesar să vină la DRI pentru a semna olograf contractul. Dacă semnătura este una scanată, atunci va fi necesar ca participantul la mobilitate să vină și la DRI pentru a semna fizic contractul financiar.
    • Administratorul de mobilități descarcă de pe platforma mobilitati.upt.ro contractul financiar, obține restul semnăturilor, și încarcă contractul financiar aprobat de toate părțile pe mobilitati.upt.ro pentru finalizarea fluxului documentului.
  • primi un exemplar al ordinului de deplasare
    • Cererea de ordin de deplasare se întocmește după ce contractul financiar este aprobat.
    • Administratorul de mobilități încarcă cererea de OD pe platforma mobilitati.upt.ro
    • Participantul la mobilitate descarcă cererea de OD de pe mobilitati.upt.ro, o semnează și încarcă pe platforma mobilitati.upt.ro documentul în format pdf.
    • După emiterea ordinului de deplasare de către DRI, administratorul de mobilități încarcă pe platforma mobilitati.upt.ro ordinul de deplasare cu cererea aprobată în anexă pentru finalizarea fluxului documentului.

Atenţie! Plata primei tranşe a grantului (80% din grantul total) înainte de plecarea în mobilitate este condiţionată de predarea tuturor documentelor în timp util (cu cel puțin 1 lună înainte de plecarea în mobilitate), de primirea fondurilor de la Agenţia Naţională și de semnarea contractului financiar de către student și cei autorizați.

În timpul mobilităţii:

  • în prima lună de mobilitate se pot solicita modificări în acordul de studii (schimbarea disciplinelor trebuie justificată și aprobată la secțiunea During the mobility)
  • studentul va urma un curs online de limbă străină dacă în urma testării lingvistice s-a considerat oportun să se aloce un astfel de curs
  • dacă este cazul: studentul poate trimite o  cerere de prelungire / reducere a duratei mobilității cu cel puțin 30 de zile înainte de data stipulată inițial pentru finalizarea mobilității. Cererile de prelungire/reducere a duratei mobilității sunt analizate individual. Cererile aprobate de prelungire pot să fie cu grant sau cu 0 grant. Prelungirea mobilității se poate realiza pentru maxim 30 zile. Reducerea duratei mobilității va duce automat la o reducere a grantului. Durata minimă a unei mobilităţi de studii este de 2 luni.
  • Studenții vor notifica administratorul de mobilitate de fiecare dată când adaugă pe platformă o cerere (renunțare mobilitate, modificare perioadă/cont, etc.)

Listă de documente care se depun la DRI după revenirea din mobilitate:

  • Atestat de prezenţă care confirmă atât data începerii, cât şi data finalizării mobilităţii. Atestatul – semnat în original de către parteneri – se aduce la DRI în 5 zile de la sosirea în țară/terminarea mobilității. 
  • Transcript of records (foaie matricolă cu rezultatele obţinute la universitatea parteneră în baza căreia se va face echivalarea rezultatelor) sau learning agreement cu secțiunea „after the mobility” completată
  • Raport narativ de activitate în limba română (cel puțin o pagină A4) + un set de fotografii (max. 5 imagini, dintre care cel puţin una cu participantul la mobilitate) pentru diseminarea experienței
  • Dovezi de transport dus-întors
  • După finalizarea mobilității se va completa un test online de evaluare a competențelor lingvistice și un chestionar online privind mobilitatea
  • Echivalarea rezultatelor obținute în străinătate se va face conform Ordinului pentru aprobarea metodologiei de recunoaştere a perioadelor de studii efectuate în străinătate nr. 3223 / 8.02.2012 prin completarea procesului-verbal de echivalare de către conducerea facultății de origine şi transmiterea unui exemplar semnat, ştampilat şi cu număr de înregistrare la DRI.

Atenție! Plata tranșei a doua se va face numai după ce dosarul este complet, ceea ce include completarea chestionarelor online (obligatorii la finele mobilităţii) şi echivalarea rezultatelor academice de către facultatea de origine.

Persoană de contact

Miriana MILOSAVLEVICI
Rectorat – Birou 107
Tel: 0256-403034